Hormonuttslett

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Noen gode råd til og få det bort? Skal liksom tørke ut selv. Men ser så fælt ut. Vurderer og gå til legen med han. Er noen områder som er være. Og han har i hele ansiktet. Bildet er tatt etter eg har vaska og smørt han. Huden flasser noen plasser. Spesielt i ørene :/ ATTACH=full]175479[/ATTACH]

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1462351593.020257.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1462351593.020257.jpg
    67,9 KB · Visninger: 96
Uff, det der så ikke noe godt ut nei :( har dessverre ingen råd. Lege er kanskje tingen!

Føler meg alltid så usikker når eg skal ringe legen. Springe kanskje for fort til legen :p virker ikkje så babyen bryr seg om det. Men ser fælt ut :/ tror eg ringer legen og får eg ingen råd der heller så veit eg hvertfall at det ikkje er noe og gjør. Og kanskje er det noe som tar det :)

ImageUploadedByBV Forum1462358995.022664.jpg blei bedre etter eg smørte det med baby olje da. Kanskje eg skal utsette legen litt lenger og prøve og smøre igjen. Har prøvd med feite kremer og uten hell. Så alternativet er vell kortison kanskje ?

Min var like ille, smurte med Bepanthen salve og det hjalp ganske mye her i hvertfall. Han er fin i huden nå :)
Da skal eg prøve det :) den salven har eg liggende :) men det hjelper og klage litt. Han blei bedre av det og :p hehe sikkert rett før det snudde i dag måres

Har fått masse morsmelk på haka. Men den hjalp ikkje. Men kan se ut som det tørker og forsvinner litt av seg selv nå :) var sikkert på sitt værste i dag før det begynte og bli bedre

Det forsvinner jo som regel av seg selv, men så ikke godt ut :( lille her fikk også mye utslett i ansiktet, men det forsvant gradvis av seg selv... Ikke bra enda, det kommer og går litt, men er blitt mye bedre :)

Vesla her var lik... gikk 4 uker før det ble bedre :/ smørte av og til med fet pafymefri fuktighetskrem. Tror dessverre ikke det er så mye å gjøre med... :/ men kan bli verre når baby er varm, så kan jo være obs på det :)

Helsesøster sa det er pga hormoner og at baby ikke plages. Men ser plagsomt ut syns jeg.

Det rare var at 2 barneleger på sykehuset så på han i dag og spurte - har han hatt det utslettet lenge? De sa ikke noe om hormoner, men jeg spurte ikke heller da.

Vår lille tass har også hormonutslett. Vi har ikke smurt med noe, bare latt det få være i fred. Nå er han 1 uke gammel og utslettet er nesten borte :-)

Her hadde vår gutt også hormonutslett i starten, men det gikk over av seg selv etter en liten uke. Men han hadde ikke så mye....

BImageUploadedByBV Forum1462449001.187879.jpg bedre i dag. Han er 1 mnd og har hatt litt tiligere. Men denne uka er det masse :/ men tror det hjelper og smørre.

Vær oppmerksom på det (siden det er så mye) da det kan være tegn på allergi. Jeg vil absolutt ikke stresse deg, men min første var sånn i huden og det viste seg at han var kraftig allergisk mot melkeproteiner. Fant ikke ut det før lille fikk anafylastisk sjokk da han fikk grøt for første gang.
Finnes en kortisonsalve på apoteket som er reseptfri; mildison. Hvis den fungerer (smør på tynt lag mildison, og et lag med feit krem oppå), ville jeg kontaktet lege og bedt om allergitest..
Babyen er nok ikke plaget, men greit å følge med på det:)

Vær oppmerksom på det (siden det er så mye) da det kan være tegn på allergi. Jeg vil absolutt ikke stresse deg, men min første var sånn i huden og det viste seg at han var kraftig allergisk mot melkeproteiner. Fant ikke ut det før lille fikk anafylastisk sjokk da han fikk grøt for første gang.
Finnes en kortisonsalve på apoteket som er reseptfri; mildison. Hvis den fungerer (smør på tynt lag mildison, og et lag med feit krem oppå), ville jeg kontaktet lege og bedt om allergitest..
Babyen er nok ikke plaget, men greit å følge med på det:)
ImageUploadedByBV Forum1462534021.754655.jpgmye bedre nå så tvile på det er allergi :) hjelper og smøre med bepathen :)

Vår har myyye utslett i ansikt/ hode hovedsakelig. Helsesøster var raskt til å si hormonutslett/ spedbarnsutslett, men da vi var på Ahus med refluks var legene litt sånn, hvor lenge har han hatt det utslettet?
Også sa de vi prøver refluks medisin 3 uker og du ammer sjeldnere, så venter vi med å prøve melkefri kost.

Dere som har hatt/ har barn som reagerer på melkeprotein, hvordan så utslettet ut?

Vi skal til barnelege til uka så skal se på det da, men jeg har en magefølelse på at dette ikke er hormonelt..

Last edited:
Vår har myyye utslett i ansikt/ hode hovedsakelig. Helsesøster var raskt til å si hormonutslett/ spedbarnsutslett, men da vi var på Ahus med refluks var legene litt sånn, hvor lenge har han hatt det utslettet?
Også sa de vi prøver refluks medisin 3 uker og du ammer sjeldnere, så venter vi med å prøve melkefri kost.

Dere som har hatt/ har barn som reagerer på melkeprotein, hvordan så utslettet ut?

Vi skal til barnelege til uka så skal se på det da, men jeg har en magefølelse på at dette ikke er hormonelt..
Gutten til søstra mi hadde refluks og masse utslett over hele kroppen. Han ble ikke ammet pga ganespalte så fikk mme. Da han ble satt på melkefri mme og Nexium slutta han å spy, utslettet forsvant og han ble mye roligere.

Jenta vår hadde melkeintolleranse "bare", så hun fikk ikke utslett. Men hun hadde sprutgulp, kolikktendenser og blod i bæsjen. Alt ble bedre når jeg hadde melkefri kost! :)

Back
Topp