Hormonutslett

Bkno8554960

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har en datter på 5 uker, og for to uker siden fikk hun noen små røde prikker i ansiktet.

Jeg har prøvd å bruke fuktighetskrem, men det har blitt verre siden da, og nå har det spredt seg til hele ansiktet og halsen.

I dag hadde vi 6-ukers kontroll, og der ble det sagt at det er vanlig hormonutslett, og at det ikke er nødvendig å gjøre noe

Jeg synes det er synd at det blir verre, så jeg ønsker råd om hvordan jeg kan pleie huden hennes. Jeg har hørt at A-Derma krem skal være bra – har noen brukt det? Og jeg vil gjerne ha konkrete produktnavn!

Er det bedre å ikke gi henne bad hver dag, eller bør man vaske henne grundig?

Håper at noen kan gi meg råd :)

Det beste du kan gjøre er å ikke gjøre noe, ikke ta på det eller vaske det/smøre det med produkter. Det går over av seg selv. :)

Nyfødte trenger ikke å vaskes med noe annet enn vann, og det er heller ikke nødvendig å gjøre det hver dag.

Du risikerer å irritere huden og i verste fall bidra til utvikling av eksem og hudallergier.

Det beste du kan gjøre er å ikke gjøre noe, ikke ta på det eller vaske det/smøre det med produkter. Det går over av seg selv. :)

Nyfødte trenger ikke å vaskes med noe annet enn vann, og det er heller ikke nødvendig å gjøre det hver dag.

Du risikerer å irritere huden og i verste fall bidra til utvikling av eksem og hudallergier.
Takk for svaret☺️
Kanskje jeg har gjort feil pleie. Jeg trodde tørrhet ikke var bra, så jeg vasket ansiktet hver dag og smurte på fuktighetskrem.

Jeg tror jeg vil prøve å ikke gjøre noe og se hvordan det utvikler seg.

Takk for svaret☺️
Kanskje jeg har gjort feil pleie. Jeg trodde tørrhet ikke var bra, så jeg vasket ansiktet hver dag og smurte på fuktighetskrem.

Jeg tror jeg vil prøve å ikke gjøre noe og se hvordan det utvikler seg.
Jeg fikk beskjed om å bruke litt matolje i badevannet dersom huden var veldig tørr, men jeg vet ikke om det vil forverre utslettet. :confused005

Back
Topp