Hormonutslett

mars/april16

Andre møte med forumet
Jenten min har rødflammet utslett i ansiktet. Det minner om hormonutslett som hun hadde ved seks ukers alder, men jeg synes det er mer hissig nå. Nå er hun snart 4 1/2 mnd. Utslettet sitter spesielt i kinnene, men idag var det mye rundt munnen og det ene øyet. Hun virker ikke preget av dette, det virker ikke som det klør. Var innom apotek, de synes ikke det virket som eksem og jeg ble anbefalt å smøre henne med Locobase. Noen med erfaring ift dette? Vurderer å gå til legen for en avklaring.

Last edited:
Hmm nei, tror jeg hadde tatt en tur til legen for å få en avklaring jeg. Aner ikke om hormonutlsett kan komme ved denne alderen heller :/ det er ikke varmeutslett? Da hadde det kanskje kommet andre steder på kroppen det klærne er :/

Vi hadde også noe sånt her en ukes tid igjen plutselig. Han hadde vært litt forkjølet med feber en ukes tid føre så jeg tenkte kanskje det hang sammen. Er visst veldig vanlig med litt utslett i forbindelse med og etter virus.

Har du bilde? Jeg fant ut at lille ikke tålte våtservietter i ansiktet. Da ble han helt rød/hoven. Har ikke brukt våtservietter da vi bruker tørre med vann men nå når har begynt med litt smaksprøver så virket det så enkelt men sluttet kjapt.

Hadde nok prøvd med locobase en dag eller to, så ser du om det er noen hensikt! Men, fungerer det ikke og utslettet ikke blir borte ville jeg snakket med lege og evt sjekket for allergi!
Lykke til:)

Våre barn tåler ikke våtservietter heller. Her bruker vi tørrservietter med vann, olivenolje og noen milde kremer.

Her blusser det opp i kinnene av og til. Kan til og med variere i løpet av en dag. Gjør ingenting med det.

Gi det et par dager og se før du kontakter lege. Smør evt med Bepanthen om locobase ikke hjelper.

Vi bruker heller ikke våtservietter, kun vanlige gasskluter med kokkosolje og vann på.

Men hormonutslett kan komme så lenge man ammer. :)

Takk for svar alle sammen Hun har vært litt bedre idag, ikke like rødflammete. Mye mer dempet og ikke like hard og ru i kinnene.
Vi bruker ikke våtservietter, så det er ikke grunnen.

Jeg er mest bekymret for om det kunne være eksem. Men tror det skulle plaget henne mer.

Gir det litt tid og prøver Locobase litt til. Og om det ikke går over tar jeg kontakt med fastlegen.

Uansett takker jeg for tilbakemeldinger

Takk for svar alle sammen Hun har vært litt bedre idag, ikke like rødflammete. Mye mer dempet og ikke like hard og ru i kinnene.
Vi bruker ikke våtservietter, så det er ikke grunnen.

Jeg er mest bekymret for om det kunne være eksem. Men tror det skulle plaget henne mer.

Gir det litt tid og prøver Locobase litt til. Og om det ikke går over tar jeg kontakt med fastlegen.

Uansett takker jeg for tilbakemeldinger
Lillebror har eksem. Han har generelt tørr hud på hele kroppen med flekker av rød hud på armer og bein. Om vi ikke smører morgen og kveld med feit krem så blir de røde flekkene iltre og hovne, skikkelig eksem. :(

Når han har hormonutslett er det bare de røde nuppene som dukker opp. Ikke i kombinasjon med tørr hud. ;)

Jenta mi fikk også noe som lignet på hormonutslett for ikke så lenge siden.Hs sa jeg skulle smøre på mildison og og decubal på kvelden. Forsvant over natta :)

Back
Topp