Hormonutslett

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Hei. Min sønn på 2mnder har et heftig utslett i ansiktet, noe han har hatt et par ukerstid. Men nå er det blitt veldig tørt.
Er dette et tegn på at utslettet er på tur tilbake eller bør jeg oppsøke helsestasjonen?
Skal jeg smøre på noe krem eller bare la det være?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hei. Min sønn på 2mnder har et heftig utslett i ansiktet, noe han har hatt et par ukerstid. Men nå er det blitt veldig tørt.
Er dette et tegn på at utslettet er på tur tilbake eller bør jeg oppsøke helsestasjonen?
Skal jeg smøre på noe krem eller bare la det være?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hei! Hormonutslett kommer som regrele
Hei. Min sønn på 2mnder har et heftig utslett i ansiktet, noe han har hatt et par ukerstid. Men nå er det blitt veldig tørt.
Er dette et tegn på at utslettet er på tur tilbake eller bør jeg oppsøke helsestasjonen?
Skal jeg smøre på noe krem eller bare la det være?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Hei!
Hormonutslett kommer som oftest noen uker etter fødsel. Det kan bli gnaske rødt og hissig, og vil som regel komme og gå. Dersom gutten din er veldig tørr, kan det være en type eksem. Du kan forsøke å smøre på en fet, uparfymert reseptfri krem. Dersom ikke dette har noen effekt i løpet av to-tre dager, vil jeg råde deg til å oppsøke helsestasjon eller fastlege for å få vite hva dette dreier seg om og hvilken behandling som anbefales. Du bør også unngå helt å bruke såpe i ansiktet. Dersom det er kaldt der du bor, kan tørrheten ha med klimaet å gjøre. En kuldekrem kan da ha god effekt. Håper du kan finne ut av årsak og behandling. Hilsen Elin
 
Back
Topp