Hormonutslett

filiol

Forelsket i forumet
Snuppa mi har fått hormonutslett tror jeg, hun har hatt det i ca 2 uker nå og det varierer veldig på mengden /hissighet på utslettet. Stakkars liten, hun er helt full av små kviser innimellom, det er over hele hodet/ansiktet og litt på brystet og i nakken. [:(] Hun virker ikke plaget av utslettet på noen måte. Heldigvis!

Jeg leste en plass at det skulle hjelpe å smøre inn med morsmelk, men lurer litt på om det er bra for babyen å ligge innsmurt i mm? Høres litt grisete ut... :P Noen andre gode tips? Kanskje lurest å bare la det være mest mulig i fred? Kan det være lurt å smøre med litt pyrisept? [8|]

Er det noen andre her som har babyer med utslett?

Ps: Jeg tenkte jeg skulle prøve å holde meg unna melkeprodukter noen dager.. Hva tror dere om det, er det helt unødvendig? Det ble mange spørsmål her, men sånn er det vel når det gjelder småttingene våre. [;)]

Nora har også masse små kviser.. annsiktet,halsen og nakken og hue... spurte legen min om det, han sa det forsvinner av seg selv etterhvert[:D]

jeg har smurt på a-krem på utslettet til prinsen mi, å det virker som det blir bedre av det... håper snart det forsvinner helt...[;)]

Nå har jeg smurt henne inn med morsmelk. Tenkte å la det virke ett par-tre timer før jeg bader henne, for å se om det kanskje hjelper. [;)]

Samme her, han har det i ansikt, bak ører, i nakke og litt på overkroppen (over skuldrene) var på 6 ukers kontroll og tok det opp da..Skulle følge med på det viss de ble åpne sår og så infeksiøst ut så måtte jeg kontakte legen, men satser på det går over..Håper det ikke er eksem vertfall. For det er jo akuratt på denne tiden de får hormonutslett. Smører litt med a-krem for det er litt tørt.De anbefalte locobase, så tror jeg skal kjøpe det. Itillegg sa de at ull kunne irritere huden, så skal bare bruke bomull innerst nå en periode for å se om det hjelper..[;)]

litt ikkje trådrelatert.. men du må fikse ticketen din [8|]

elles har både eg og joakim noken sjarmerandes kviser ;P

Her har den lille fått det også. Jeg har også hørt at det går an å prøve og smøre med morsmelk. [:)] Verdt et forsøk, kanskje. 

Vilmer har hatt det hele tiden, men det er helt vanlig. Det går over av seg selv, ikke noe å tenke på.

Back
Topp