Hormonutslett og mye søvn?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Mini er 19 dager idag og har fått noe jeg tror er Hormonutslett i ansiktet. Ikke så veldig hissig, men hun sover veldig mye idag. Inatt sov hun 4 timer begge gangene, og når hun våknet så spiste hun litt mer enn normalt og sov etter det i 5 timer. Vanligvis sover hun maks 3 timer om gangen og mindre på dagtid. Nå måtte jeg vekke henne ganske lenge før hun våknet og ville ha mat. Noen andre som har opplevd trøtte babyer i sammenheng med Hormonutslett?

Min har hatt hormonutslett i snart 3 uker, men sover verken mer eller mindre på grunn av det.
Kan bare være at hun trengte mindre mat i natt/i dag og mer søvn. Min har dager hvor hun sover godt på dagtid, og andre hvor hun knapt sover hvis hun ikke får ligge inntil meg.
Så lenge de tisser normalt og er aktive når de er våkne er det som regel ikke noe galt :)

Har du sjekket for feber? Spiser, tisser, bæsjer som normalt? Snørr?
Hvis det ikke er noen som helst av disse eller andre symptomer, kanskje bare behov for søvn :-)

Ingen feber eller snørr og hun spiser mye når hun først er våken. Siste 5 timene har det vært tørt i bleia, men inatt var bleiene som normalt. Begynte med miniform igår også så kanskje det har noe å si om hun har mindre luft i magen. Er bare blitt vant med å stille klokka etter henne ut fra hvor lenge hun sover, men nå ble det litt vel lenge synes jeg.

Vi har også hatt og har fortsatt hormonutslett, men ser ingen sammenheng med mer eller mindre søvn...

Fikk et tips om at kokos olje/fett kan smøres på og det skal vist hjelpe mot selve utslettet. Ikke teste selv ennå.

Synes 5 timer uten våt bleie var litt lenge jeg! Tisser hun mye ellers ?

Lille får meir utslett nå i varmen, og ho søv meir. Kanskje det har noko med varmen å gjere?

Back
Topp