Hormonutslett 6 uker

Mamsi

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
Hei dere! Datteren min på 6 uker fikk for cirka en uke siden noen små røde kvise-lignende prikker på kinnene. For hver dag blir det bare flere og flere og nå er begge kinnene fulle av disse prikkene. Hun virker ikke å plages av dem, og jeg antar at det er hormonutslett. Men noen som vet hvor lenge de blir værende og evt. hvor ille det kan bli før det går over? Bør jeg smøre de med noe? Noen med erfaringer? :-) Min første datter hadde aldri slikt utslett, så litt uerfaren [emoji85]

Hei dere! Datteren min på 6 uker fikk for cirka en uke siden noen små røde kvise-lignende prikker på kinnene. For hver dag blir det bare flere og flere og nå er begge kinnene fulle av disse prikkene. Hun virker ikke å plages av dem, og jeg antar at det er hormonutslett. Men noen som vet hvor lenge de blir værende og evt. hvor ille det kan bli før det går over? Bør jeg smøre de med noe? Noen med erfaringer? :) Min første datter hadde aldri slikt utslett, så litt uerfaren [emoji85]
Lille fikk hormonutslett helt plutselig når hun var 4 uker gammel, gikk over etter 2-3 uker. Min første hadde heller ikke utslett. Var til kontroll dagen etter lille fikk det denne gangen. Helsesøster sa at jeg ikke skulle gjøre noe med det og at det ville gå over av seg selv, og det gjorde det jo. Smurte henne litt med fuktighetskrem når det begynte å gå bort da huden hennes ble litt tørr. Nå er hun 11 uker og huden er kjempefin. Synes det så fælt ut når det var på det verste, men gikk jo heldigvis raskt over:)

Lille fikk hormonutslett helt plutselig når hun var 4 uker gammel, gikk over etter 2-3 uker. Min første hadde heller ikke utslett. Var til kontroll dagen etter lille fikk det denne gangen. Helsesøster sa at jeg ikke skulle gjøre noe med det og at det ville gå over av seg selv, og det gjorde det jo. Smurte henne litt med fuktighetskrem når det begynte å gå bort da huden hennes ble litt tørr. Nå er hun 11 uker og huden er kjempefin. Synes det så fælt ut når det var på det verste, men gikk jo heldigvis raskt over:)

Tusen takk for svar! [emoji3] ja, det ser ganske fælt ut når det står på, men håper det går raskt over her også [emoji847]

Her kom det i fire ukersalder og gikk over innen to uker. Gikk over av seg selv så gjorde ingenting spesielt med det :-)

Back
Topp