Hormonutslett?? 3 åringen som ammer

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Jeg ammer fortsatt velsemor, og siste uken har hun fått kviser i ansiktet og utslett/kviser på brystet. Klør ikke, ikke plaget. Ikke varmeutslett.
Kan hormoner i min gravide kropp påvirke melka hun får? :)
 
Sikker på at det ikke er solkremen hun reagerer på? Min ble sånn til vi byttamerke og styrke (måtte ned til faktor 30 og anglemark for at det gikk bort).
 
Sikker på at det ikke er solkremen hun reagerer på? Min ble sånn til vi byttamerke og styrke (måtte ned til faktor 30 og anglemark for at det gikk bort).
Hmm…. Kjøpte ny solkrem til henne på mandag ja… for har brukt derma kids 30spf og bytta til garnier kids sensitive 50spf…

Såg på det igjen nå etter dusjen og ser mer ut som kviser enn utslett…. men kansje det er solkremen….
 
Hmm…. Kjøpte ny solkrem til henne på mandag ja… for har brukt derma kids 30spf og bytta til garnier kids sensitive 50spf…

Såg på det igjen nå etter dusjen og ser mer ut som kviser enn utslett…. men kansje det er solkremen….
Jeg fikk i gamle dager utslett når det var skikkelig varmt i været (kan ha vært solkrem, eller bare varmen). Det så litt ut som små kviser.
 
Hmm…. Kjøpte ny solkrem til henne på mandag ja… for har brukt derma kids 30spf og bytta til garnier kids sensitive 50spf…

Såg på det igjen nå etter dusjen og ser mer ut som kviser enn utslett…. men kansje det er solkremen….
Ja, høres riktig ut at det ser ut som kviser. Veldig vanlig på atopikere spesielt at de reagerer sånn på solkrem med høy faktor. Hadde ikke tenkt at det var solkremen om det så ut som helt vanlig eksem.
 
Det kan godt hende det er hormonutslett! Jeg ammer min gutt på 2,5 og han var litt kvisete i huden en periode. Tenkte det nok det kom av hormoner, da det ligna veldig på det som nyfødte får. Det gikk fort over. Har din enda utslettet?
 
Back
Topp