Hormonsprøyter og alkohol

nøffenaff

Forelsket i forumet
Vet det har vært skrevet mye om dette den siste tiden, men må spørre; tror dere at å nyte litt alkohol (øl) på 3 sprøytedag vil ødelegge hele greia?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg ville holdt meg unna alkohol i sprøyteperioden. Jeg drakk litt på sist runde og jeg fikk ikke ut et eneste egg. Følelsen av anger etterpå er ikke verdt det. Det er klart at alle kan reagere forskjellig, men jeg vet at denne gangen blir det helt avholds når jeg begynner med sprøyter. Det er jo da man legger grunnlaget for et godt resultat.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Kommer an på hva du legger i litt ;)
Jeg spurte Hazekamp (en av de mest erfarne innen området) før siste forsøk. Han sa at et glass ikke hadde noen betydning. Jeg tok et lite glass vin på sprøytedag 2-3, og fikk ut godt over 30 egg. Ble også gravid :-)

Jeg hadde nok egentlig prøvd å unngå det, men tok det fordi jeg var i en situasjon der jeg ikke ønsket spørsmål om hvorfor jeg ikke tok et glass til maten. Etter innsett er det selvfølgelig null alkohol!

Jeg 'ramlet' på en liten fyllekule med kolleger etter 6 uker på nesespray og samme dag som jeg begynte på sprøyter.. Ikke noe ekstremt, men drakk plutselig ett par øl mer enn jeg hadde tenkt. Tror rett og slett jeg trengte å koble ut. Det hadde ingen betydning for uttaket som jeg kunne si, fikk ut flere egg enn forrige forsøk, flere på frys og ble i tillegg gravid! 5 uker til termin:)
Men det kommer kanskje an på hvordan kroppen din tåler hormoner i utg.pkt? Hos oss er det mannen som er årsak til prøverør, og legene har sagt at kroppen min responderer godt og forutsigbart på hormonene.

Når det er sagt er jeg enig med innlegg ovenfor.. Hvis det er noe du kommer til å angre på eller tenke at du gjorde galt hvis forsøket ikke går så bra, er det ikke verdt det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Her er det mannen som er årsaken til at vi må igjennom prøverør:-)
Nå drikker ikke jeg noe spesielt, er kanskje på fest 3 ganger i året.
Og en av gangene som er et av årets happening er på sprøytedag 3 :-/ men må vell bare styre unna denne gang :-(
:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har spurt på klinikken og de mente at ett glass vin feks ikke var noe skadelig !

Et glass vin eller to er ikke noe problem, har jeg fått beskjed om på klinikken.. Fikk til og med beskjed på første forsøket at nå kunne jeg og mannen gå ut å spise en bedre middag og ta et glass vin. Det var i telefonsamtalen om befruktning etter uttak..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp