Hormonspiral

sunway

Forelsket i forumet
Lurer på om noen har erfaring med dette? Jeg tok ut spiralen for vel 2 uker siden. Har ikke hatt noe mens mens jeg har hatt spiral og er derfor helt ute på syklusen. Har heller ikke hatt mens siden jeg tok den ut og håper jo i det lengste at jeg skal slippe det og at jeg blir gravid med det samme. Men det er vel litt for positiv tenkning. I dag trodde jeg jeg fikk mensen. Begynte å blø litt på jobb. Men det var så lite at det kan ikke kalles mens, og i ettermiddag/kveld har jeg ikke blødd i det hele tatt. Hva betyr dette?
 
Jeg fikk min spiral fjernet i april. Er ikke gravid enda. Legen min sa at gj.snittet er ett år når man har hatt spiral. Og nå ser det ut som at mensen har stabilisert seg. Kanskje jeg er gravid nå, det merker jeg vel neste uke. Skal ha mensen da.
 
Så det kan ta en stund før mensen blir regelmessig altså. Forstå det sånn at hormonspiralen ikke gikk på syklusen i det hele tatt, bare på livmoren, derfor forventet jeg at syklusen bare skulle fortsette som normalt. Men den gjør kanskje ikke det....? Sukk. Ja, ja, håper nå i det lengste at jeg er gravid, selv om jeg ikke har noen symptomer på det. Bortsett fra at jeg har småblødning, men det er ikke noe mer enn jeg hadde med spiralen, bare utflod.
 
Har hørt at det henger litt igjen av de hormonene fra spiralen. Men at det fort forsvinner. Man kan jo bli gravid ganske med engang.
 
Phu.... Det var betryggende å høre. Er jo så spennende dette å prøve, men er likevel redd for at det skal gå lang tid før jeg blir gravid. Er ikke verdens mest tålmodigste person.
 
Back
Topp