Hormonspiral

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Erfaringer?
Jeg mister sexlyst og blir veldig hormonell av p piller og har også prøvd p ring som hadde samme effekt... Kan jeg tåle hormonspiral?

Jeg tok akkurat min ut nå fordi jeg ble så sjukt hormonell. Jeg reagerer på p-piller også. Men du kan prøve den som har litt mindre hormoner i seg eller kobberspiral. Jeg har bestemt meg for å ikke ha noen ting nå. Orker ikke at kroppen skal bli hormonell.

Jeg tåler ikke p-piller, men hormonspiral har vært helt fantastisk. Ikke merka noen bivirkninger, annet enn at jeg aldri har mensen. :)

Jeg tok akkurat min ut nå fordi jeg ble så sjukt hormonell. Jeg reagerer på p-piller også. Men du kan prøve den som har litt mindre hormoner i seg eller kobberspiral. Jeg har bestemt meg for å ikke ha noen ting nå. Orker ikke at kroppen skal bli hormonell.

Jeg brukte kobberspiral etter første fødsel. Men hadde veldig kraftige blødninger, så hadde jo vært fint å slippe det...

Jeg tåler ikke p-piller, men hormonspiral har vært helt fantastisk. Ikke merka noen bivirkninger, annet enn at jeg aldri har mensen. :)

På hvilken måte tåler du ikke p-piller?

Hmm.. sånn jeg blir også! Enn sexlysten (om jeg kan spørre :P)
Ja, har virkelig vært helt forferdelig. Gått fra tårer til latter til sinne, tilsynelatende uten grunn, på 5 minutter. :p
Sexlysten er også bedre med spiral, syns jeg. :)

Ja, har virkelig vært helt forferdelig. Gått fra tårer til latter til sinne, tilsynelatende uten grunn, på 5 minutter. :p
Sexlysten er også bedre med spiral, syns jeg. :)

Husker jeg var 17 år og kompisen til kjæresten min spurte hva som feilte meg fordi jeg gråt og lo om hverandre.. Da forsto jeg at jeg kanskje var LITT hormonell, når han faktisk fikk det med seg ;)

Jeg tålte ikke p piller. Ble hormonell dom bare det og gikk masse opp i vejt. Følte ikke heg var meg selv. Nå etter fødsel har jeg hormonspiral. Har ikke merka noen forandringer hormonelt på meg :)

Jeg bruker minipiller siden jeg ikke tåler p piller, p ring og p plaster. Har ikke tørt å prøve spiral.

Hadde hormonspiral, men etter 2 år ramlet den delvis ut og satte seg fast i livmorhalsen.
Legen måtte ta spenntak i gyn-stolen for å få dratt den ut..
Ellers hadde jeg mange bivirkninger av den. Mensen var tullete til tider, urinveisinfeksjoner/nyrebekkenbetennelse, og en del andre ting.
Har nå p-stav og er på min andre stav. (Hatt 1 i 3 år, så byttet nå i høst). Ingen mens og ingen plager. Samme hormonene i den som i hormonspiral.

Hade horminspiral i ca 1 år men tog ut den for ca 1 uke siden då eg blev psykisk dålig av den. Mens hade eg ca var 3e måned og då veldig lite :)

Hormonspiral virket på meg som nuvaringen gjorde, altså null sexlyst, hodepine, hormonell osv

Merket ingenting til hormonspiralen. Hadde den i 5 år.
Mista ikke sexlysst, og ble ikke hormonell :)
P-piller derimot :o

Nå har jeg hatt den i ett døgn. Ikke lenge nok til å merke noe.

Veldig fornøyd med hormonspiral. Ingen plager eller mangler med den :) Dette er runde to med den nå.

Ppiller ga meg vektøkning og blodpropp :p

Har ikke merker store forskjeller etter innsetting av hormonspiralen. Eneste jeg hadde håpet på var at jeg skulle få mindre blødninger men mens han er til tider på bærtur her for å si det sånn.. :p

Back
Topp