Hormonspiral

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Jeg skal sette inn hormonspiral i morgen, fordi jeg får voldsomt med mellomblødninger av piller. Hva er din erfaring?
Og hvor vondt har jeg etterpå? Burde jeg ha barnevakt i bakhånd? :P
Jeg kan ikke ta ibux, som telefondamen anbefalte meg ;)

Var ikke vondt å sette den inn i hvertfall, bare litt ubehagelig. Egentlig veldig fort gjort, men siden jeg tydeligvis har bakovervendt livmor slet legen litt med plasseringen ph det tok lang tid.. Ble supersvimmel og kvalm rett etter, og måtte ligge litt på benken bare, men det gikk fort over. Hadde kun litt vondt oppunder det ene ribbeinet en liten stund, men ingen andre smerter enn svake menssmerter samme dagen.

Har hatt helt snåle blødninger helt siden jeg satt den inn (i april), og hver gang jeg tror det skal gi seg kommer det tilbake, men veldig små mengder.

Håper det gir seg snart, men alt i alt er jeg fornøyd. :)

Kanskje dum idé(siden du ikke tar ibux) men hva med paracett eller naproxen eller no?

Jeg tok kobberspiral før jeg fødte og det var vondt, blødde litt etterpå :) men etter man har født skal det være relativt greit :) da er jo åpningen der oppe(livmortappen eller hva det er) litt mer utvidet :) er nok ikke noe å grue seg til ^^
Går fort!

Jeg hadde ikke vondtvi det hele tatt :) gikk supert, kjente bare lite press når legen satt den på plass, det var det :smug:

Jeg hadde ikke mens eller noen andre plager når jeg brukte den, hadde den i 2 år :)

Så jeg regner med at det skal gå bra :)

Jeg trodde han tulla med at han var ferdig, for å si d sånn.. Å jeg er supersensitiv, typ får ikke reise meg på noen minutter etter vanlige undersøkelser for jeg blir uvel, men kjente ikke at han satt inn den :p blødde smått i noen uker, for så å ikke gjøre det på 5 år :)

Herlig å høre deres erfaringer :) Jeg vet mange kan få småblødninger, men forhåpentligvis mindre enn det jeg har hatt med pilla. Da hadde jeg full mensen ca 20 dager i mnd :P

Var ikke vondt å sette inn egentlig, litt ubehagelig der og da. Syns å huske jeg ble litt svimmel faktisk. Men jeg fikk krampesmerter i etterkant da. Det var veldig vondt.. Håper ikke jeg skremmer deg altså, for tror ikke det er vanlig! Varte ca 5timer på kvelden og så tror jeg det gikk over:)

Jeg husker at mannen min snakka med legevakta, men husker liksom ikke hva det var som gjorde at det ble spnn.. Begynner å bli ei stund sia:D Var nok bare kroppen min som var litt over dramatisk av seg:)

Jeg husker at mannen min snakka med legevakta, men husker liksom ikke hva det var som gjorde at det ble spnn.. Begynner å bli ei stund sia:D Var nok bare kroppen min som var litt over dramatisk av seg:)
Jeg synes det er greit å høre om de erfaringene og. Er jo egentlig ikke noe vits i å grue seg til noe man ikke vet hvordan blir. Jeg har født to barn uten smertestillende, så jeg skal prøve å overleve dette og. Alt for mannfolka :P

Satt inn hormonspiralen idag, og det var vel ikke det morsomste jeg har gjort :P Livmortappen var visst i en merkelig vinkel, så han måtte bruke et redskap til å klype tak i den og få løfta den opp og frem. Han sa i det han gjorde det at "her er det masse nerver, så hvis du føler deg uvel så sier du ifra". Mhm, sa jeg, og borte ble jeg. Våkna opp igjen, med legen som stod ved siden av meg med en kald klut i panna mi :P Så sjekka han at den satt riktig med ul, noe den gjorde. Så reiste jeg meg opp, BÆNG, i bakken, og våkna på gulvet med en sykepleier og en lege over meg. Sykepleieren fikk på meg buksa, og legen trilla meg i rullestol til et rom med en seng. Der lå jeg å kasta opp i en times tid, sov litt, og fikk dra hjem etter halvannen time når blodtrykket var greit.
Men det vakke SÅ vondt, ble bare veldig dårlig :P

Jeg ble knalldårlig etterpå og måtte fjerne den etter 3 dager pga store magesmerter.

Var ubehagelig å sette den inn, og ble svimmel og uvel. Hadde en del murringer samme dag.
Jeg hadde tatt paracet på forhånd heldigvis.

Gikk ei uke før jeg begynte å blø, og blødde da i fem uker. Blør fortsatt litt med jevne mellomrom.

Jeg hadde også monsterblødninger med en varighet på 12-18 dager hver mnd. Så har nå blitt mye mye mindre. Kan bruke truseinnlegg bare :-D

Synes fortsatt blødningene kan vare litt lenge, ei ukes tid, men ser ut til å gå nedover fortsatt.

Gyn sa at siden jeg hadde så lange og kraftige blødninger ville det ta litt tid før det evt stabiliserte seg og blødningene ble borte.

Har kobber. Tok to paracet en time før jeg gikk inn.
Kjente ingenting. Kun litt svake menssmerter med en gang. Hadde ikke gruet meg til det. Du trenger neppe barnevakt :-)

Satt inn hormonspiralen idag, og det var vel ikke det morsomste jeg har gjort :P Livmortappen var visst i en merkelig vinkel, så han måtte bruke et redskap til å klype tak i den og få løfta den opp og frem. Han sa i det han gjorde det at "her er det masse nerver, så hvis du føler deg uvel så sier du ifra". Mhm, sa jeg, og borte ble jeg. Våkna opp igjen, med legen som stod ved siden av meg med en kald klut i panna mi :P Så sjekka han at den satt riktig med ul, noe den gjorde. Så reiste jeg meg opp, BÆNG, i bakken, og våkna på gulvet med en sykepleier og en lege over meg. Sykepleieren fikk på meg buksa, og legen trilla meg i rullestol til et rom med en seng. Der lå jeg å kasta opp i en times tid, sov litt, og fikk dra hjem etter halvannen time når blodtrykket var greit.
Men det vakke SÅ vondt, ble bare veldig dårlig :P
Oi! Heftig da...

Pga nervene du ble så dårlig?

Oi! Heftig da...

Pga nervene du ble så dårlig?
Ja, han mente det at pga nervene så sendte det signaler som gjorde at man fort kan få blodtrykksfall. Jeg er helt fin nå da. Spotter litt, men ingen smerter å snakke om :)

Vet av erfaring at det lønner seg å ta en smertestillende en timestid i forkant av innsetting av spiralen :)

Back
Topp