Hormonspiral

sibeline

Andre møte med forumet
Kan en bli syk av spiralen..? Jeg har symptomer på graviditet men får negative tester. Stikninger /jobbing i livmor, verk i korsrygg. Kvalme hver gang jeg har spist, dårlig matlys, mer kvalme på kveldstid. Trøtt slapp å sliten. Uren hud på ryggen . Hoven mage.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Kan en bli syk av spiralen..? Jeg har symptomer på graviditet men får negative tester. Stikninger /jobbing i livmor, verk i korsrygg. Kvalme hver gang jeg har spist, dårlig matlys, mer kvalme på kveldstid. Trøtt slapp å sliten. Uren hud på ryggen . Hoven mage.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hei:)
Du kan få noen bivirkninger av hormonspiral, for eksempel er kvalme og magesmerter vanlige bivirkninger. Siden det er en hormonspiral så kan jo noen av bivirkningene være litt tilsvarende tidlige tegn på graviditet. Hvis du har brukt hormonpreparater før kan du jo tenke etter om du fikk tilsvarende plager. Plagene du beskriver kan altså være relatert til hormonspiralen. Sannsynligheten for å bli gravid med spiral svært liten, du har jo i tillegg fått negative graviditetstester som tyder på at du ikke er gravid.

Tenk også etter om det kan være en mulighet for at du kan ha vært gravid før innsetting av spiralen.
Men siden du beskriver såpass mange tegn på graviditet vil jeg råde deg til å kontakte lege over helgen og få sjekket slik at du får vite med sikkerhet om du er gravid eller ikke.

Hilsen
Åse:)
 
Hei takk :) alle trodde jeg var gravid til å med legen... har hatt spiralen i 3,5 år. Tatt den ut nå å følte meg bedre bare noen timer etter. veldig rart med sånne bivirkninger etter så lang tid.. men tusen takk for svar :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Hei takk :) alle trodde jeg var gravid til å med legen... har hatt spiralen i 3,5 år. Tatt den ut nå å følte meg bedre bare noen timer etter. veldig rart med sånne bivirkninger etter så lang tid.. men tusen takk for svar :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Det er veldig rart at det kunne gå så lang tid også fikk du plutselig bivirkninger, men det er sånn som kan skje. Bra det var det det var;)
 
Back
Topp