Hormonspiral

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg som hadde gruet meg så forferderlig til å få satt den inn...
Det gikk helt greit da, trikset var nok å slappe av mest mulig!
Er heldigvis veldig komfortabel med gynekologen min, det var helt uaktuekt å ta både 6-ukerskontroll og innsetting hos fastlegen min.
Og jeg ringte gyn-kontoret i går, fikk time i dag, og han hadde spiralen der og alt var så enkelt.
Da var det null stress å betale bittelitt ekstra
Dere som har spiral - har dere vært på oppfølging for å sjekke at den sitter som den skal?
Han sa jeg skulle komme tilbake innen 6-12 uker (?) for å dobbeltsjekke!

Jeg fikk satt inn hormonspiral for en måneds tid siden.Skal ikke på sjekk før i april igjen.
:-)

Har ingen erfaring med spiral, men dytter for deg:)

Jeg bruker også en egen gynekolog, jeg vet ikke hvorfor, men blir så rart at fastlegen skal gjøre det, blir nesten flau for å møte han igjen da :fucyc
Så fint det hele gikk smertefritt, aldri hatt spiral selv:-)

Bruker ikke hormonprevensjon, så har ikke noe brukbart å komme med ;)

Jeg ble forresten unnfanget mens moren min brukte kobberspiral:-)
Så jeg er skikkelig attpåklatt hehe, 12 og 10 år mellom meg og mine søsken:-)

Oi, ja der kan man se:p

Hehe ja, men jeg tror ikke det gjorde henne så mye, mora mi var veldig glad i barn:-)
Savner henne veldig, det er 8 år siden hun gikk bort nå i januar.

Hehe ja, men jeg tror ikke det gjorde henne så mye, mora mi var veldig glad i barn:-)
Savner henne veldig, det er 8 år siden hun gikk bort nå i januar.

Åh nei:( Så utrolig trist:(:( sender deg en stor klem<3 ja,er jo sjans for og bli gravid m all prevensjon:)

Av en eller annen grunn har jeg hørt om mange som har blitt gravide på kobberspiral...
Er ikke så glad i måten den fungerer på, da den avstøter allerede befruktede egg...

Bruker ikke hormonprevensjon, så har ikke noe brukbart å komme med ;)

Det var litt derfor jeg falt på hormonspiral denne gangen. Minst mulig mengde hormoner

Har voldsomme menstruasjoner fra ungdommen av og ble veldig dårlig av det, så jeg trenger hjelp til å regulere det. Men så reagerer jeg på mye med større mengder hormoner i, så vi får se nå :)

Åh nei:( Så utrolig trist:(:( sender deg en stor klem<3 ja,er jo sjans for og bli gravid m all prevensjon:)

Takk:) Det er så lenge siden nå, koser meg med gode minner:)

Man kan vel aldri være helt trygg nei, jeg ble gravid på Yasmin en gang, men mistet barnet.
Visste ikke at jeg var gravid før jeg aborterte heller, brukte å skippe mensen den gangen, det gjorde jeg aldri igjen.
Hell i uhell i grunn, var alt for ung den gangen.

Av en eller annen grunn har jeg hørt om mange som har blitt gravide på kobberspiral...
Er ikke så glad i måten den fungerer på, da den avstøter allerede befruktede egg...

Ja, jeg er ikke så begeistret for den selv, så mange tilfeller av livmorshalskreft etter bruk av kobberspiral også :eek:

Uff, ikke bra!

Usj a meg, mye negativt m den tydeligvis:oops:

Eg har hormonspiral. :)
Fornøgd så langt. Satt den inn for 1 mnd siden..
Eg skal ikkje på nokon kontroller.. Tok UL etter den var satt inn og den satt "perfekt" som gynekologen sa..

Ja han sjekket med ul etterpå, så det var visst bare et ekstra tilbud :)

fikk satt inn hormonspiral i november. Legen sa at alle kjenner noen som er blitt gravid på kobberspiral, mens på hormonsp. er det høyst uvanlig ;)
Tror jeg skulle på kontroll etter 3 måneder...har imidlertid hatt konstante småblødninger siden den ble satt inn :confused:

Uff så kjedelig med blødninger!
Startet de fort etter at du satt den inn?

Back
Topp