hormonspiral

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
¤

¤Sunshine¤

Guest
kjøpte den i dag, skal sette den inn hos legen ved neste menstruasjon ( den var skummel da... =O

men damen på apoteket sa at jeg burde bruke høy solfaktor i fjeset da jeg brukte den, pga fare for pigmentflekker av den (og solen) pga hormonene??

noen med erfaring?

er det veeldig vondt å sette den inn? legen sa jeg burde ta to paracet før timen.

fornøyd med den? lite bivirkninger?

Har aldri hørt det ang pigmentflekker.

Er ikke vondt og sette den inn.
Jeg har fått endel bivikrninger som ekstremt mye hormoner, blødninger og vektøkning + sinnsyke eggeløsningssmerter.

aldri hørt om det med solfaktoren!:P

Men det gjekk veldig fint og sette den inn:)

Her mista eg mensen helt ( gjor det sist gang også) og ellers ingen reaksjona på den!

så bra! =)

legen sa at det kunne gjøre litt vondt. og tok ikke så lang tid, såfremt hun fikk det til på første forsøk =/

også sa hun at noen kunne blø i flere uker, tilogmed i mnd??

Er veldig fornøyd med hormonspiralen.

Gjorde ikke særlig vondt da den ble satt inn (2 mnd. etter fødsel). Hadde menslignende smerter i et par dager etter innsettinga og småblødninger til og fra i 3-4 mnd. før jeg mistet mensen helt.

Jeg synes det gjorde sinnsykt vondt å sette inn spiralenemoticon . Meen det er det verd siden jeg mista mensen nesten med en gang. Hadde bare noen murringer noen dager etter at den var satt inn.

Galleri skrev:
Jeg synes det gjorde sinnsykt vondt å sette inn spiralenemoticon . Meen det er det verd siden jeg mista mensen nesten med en gang. Hadde bare noen murringer noen dager etter at den var satt inn.

huff...jeg kviiir meg  =(

Ta to ibux som er muskelavslappende! Da slapper livmoren mer av og du merker ikke stort når den blir satt inn!

eg har hørt/ lerste nettopp på vg nett? tror eg d va ! at hormoner fra prevansjon kan gi pigmentflekker på samme viset som når du e gravid ;)  men noe om spiral kan eg desverre isje si noe om kossen d e å få i kroppen  :)

Hadde hormonspiral i 3,5 år. Smertefritt å sette inn og ta ut. Hadde ein del mensmurringar i eit par dagar, og småblødningar i 3 - 4 mnd føreg mista mensen heilt. Måtte fjerne den då eg fekk enorme humørsvingnigar. Vart ikkje trudd av lege og gynneko, og gjekk eit år før eg forlangde å få tatt den ut. Vart eit nytt menneke etterpå.

Back
Topp