Hormonspiral, plutselig ustabil syklus

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hei!
Jeg har nå hatt hormonspiral siden mars 2017, fikk regelmessig mens med én gang og ingen blødninger ellers. Blødde bittelitt samme dag som innsett bare.
Fra ca januar i år har mengden blod ved mensen blitt mindre og mindre. Trenger ikke å bruke verken bind eller tampong lengre, da det bare er bittelitt slimete blod på papiret ved dobesøk.
Er dette normalt? At syklusen etter nesten ett år begynner å tulle, når den har vært stabil ellers? Tidligere kom mensen etter ca 30 dager, hver mnd.

Legger ved bilde av hvordan syklusen har vært i det siste (skulle i tillegg fått mensen for 4 dager siden i følge appen)
Tallene til venstre er lengden på mensen, tallene til høyre er lengden mellom mensenperiodene.

Screenshot_20181001-093655_My Calendar.jpg
 
Last edited:
Ja, er helt vanlig med hormonspiral. Min syklus ble helt tullete siden jeg fikk spiralen for snart 2 år siden. Før hadde jeg veldig regelmessig syklus. Nå vet jeg liksom ikke når jeg får mensen og den er super svak, som brunlig utflod og trenger ikke å bruke vanlig bind, bare truseinnlegg. Men jeg vurderer å ta ut spiralen på grunn av null sexlyst og i tillegg har jeg fått høy puls i det siste og min fastlege mente at det kan være på grunn av spiralen. Så den skal vek denne måneden.
 
Back
Topp