Hormonspiral på 6 ukerskontrollen

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Er det noen som har fått satt inn hormonspiral på 6 ukerskontrollen etter fødsel?

Jeg har hørt at det frarådes på grunn av at det kan svekke melkeproduksjonen. Men kan de nekte å sette den inn? Jeg venter nr.4 og har alltid hatt melk i hauger og lass og vil absolutt ikke risikere nr.5. :P

Er det noen som har fått satt inn hormonspiral på 6 ukerskontrollen etter fødsel?

Jeg har hørt at det frarådes på grunn av at det kan svekke melkeproduksjonen. Men kan de nekte å sette den inn? Jeg venter nr.4 og har alltid hatt melk i hauger og lass og vil absolutt ikke risikere nr.5. :P
Jeg satte inn på 6 ukers kontrollen. Den påvirker ikke melkemengden eller næringsinnholdet i melken :)

Jeg satte inn på 6 ukers kontrollen med nr 2 og det påvirket ikke produksjonen min heller :)

Satte inn da hun var 4 mnd, fullammet enda. fikk beskjed om at det var helt greit å kombinere spiral og amming.

Satte inn når barnet var 10 uker. Var det de anbefalte den gang. 10 år siden :p

Påvirka ikke melka mi :)

Satt inn 12 uker etter. Ikke noe som helst påvirkning her iallefall. Fullammet min lille herremann på 11 kg til han var 6 måneder.

Så bra!
Jeg mener jeg leste at de anbefalte å vente 3-4 mnd, men jeg kommer nok til å insistere på å få den på 6 ukerskontrollen. Må bare passe på å ordne meg resepten i god tid, så jeg får hentet den og har den klar. :)

Back
Topp