Hormonspiral og uren hud

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Har du fått det? Sliter sånn med uren hud. Vet jeg stresser mye også av sykdom hos oss. Så vet stress kan spille inn også og annet selvsagt.

Ikke av spiralen i seg selv tror jeg Den hadde jeg uten problem i godt ovet et år Men så begynte jeg å få mini-mens sånn når snuppa nærmet seg tre år og spiralen halvannet. Ca ved månedsskifte får jeg noen dager med litt blødning og i forkant masse kviser. De spratt ut i går og i dag. Helt i rute. Veldig irriterende vonde, dype kviser. Ansikt hals, skuldre brystkasse. Jepp

Lenge siden jeg hadde spiral, men fikk skikkelig uren hud av den. Dype, grusomme kviser. Ingenting funka annet enn å fjerne spiralen.

Jeg har hatt hormonspiral Mirena i 2 år nå, merker en del bivirkninger som mer uren hud, nedsatt libido, mensen forsvant og mer følsomme bryster. Kvisene skyldes helt sikkert hormoner, har ikke hatt uren hud før (kanskje rett før menstruasjon). Nå dukker de opp periodevis også, men siden jeg ikke har mensen lenger, så ver jeg ikke helt om det er på grunn av det eller hormonell disbalans i generelt. Må nok tåle bivirkningene hvis jeg vil fortsette med denne prevensjonen.

Jeg har hatt hormonspiral Mirena i 2 år nå, merker en del bivirkninger som mer uren hud, nedsatt libido, mensen forsvant og mer følsomme bryster. Kvisene skyldes helt sikkert hormoner, har ikke hatt uren hud før (kanskje rett før menstruasjon). Nå dukker de opp periodevis også, men siden jeg ikke har mensen lenger, så ver jeg ikke helt om det er på grunn av det eller hormonell disbalans i generelt. Må nok tåle bivirkningene hvis jeg vil fortsette med denne prevensjonen.

Ikke plaget i det hele tatt, hatt nåværende spiral i 2 år. Får kanskje 1 bitteliten kvise annenhver mnd..

Huden min er like fin som uten hormonspiralen. Hatt den snart 5 år nå. På tide å byttes ut gitt.

Hatt den også en runde i 4 år tidligere. Null tull da heller med noe slikt. Eller noe tull av noe slag.

Takk for svar :) frister mest å røske ut hele greia :wtf:

Jeg fikk noen små kviser på haka husker jeg.
Samtidig synes jeg det er veldig rart at en hormonspiral skal gi slike plager, da den har enormt lite hormon i seg, den går ikke i kroppen , den behandler bare lokalt, så hormonet er kun rundt spiralen. Også er det kvinnelig hormon som vi har i kroppen fra før. Så kanskje det er tilfeldig også ...

Men heller en kvise eller mensen hver mnd . Fikk kviser da også...

:D
Jeg fikk noen små kviser på haka husker jeg.
Samtidig synes jeg det er veldig rart at en hormonspiral skal gi slike plager, da den har enormt lite hormon i seg, den går ikke i kroppen , den behandler bare lokalt, så hormonet er kun rundt spiralen. Også er det kvinnelig hormon som vi har i kroppen fra før. Så kanskje det er tilfeldig også ...

Men heller en kvise eller mensen hver mnd . Fikk kviser da også...
Var til indremedisiner for noe annet i går og da spurte jeg om det i samme slengen . Ja den skal virke lokalt sa han , men hos enkelte gjør den visst ikke kun det. Så forklarte han , men husker ikke. For avansert for et enkelt hue :p

Back
Topp