Hormonspiral og hyppige blødninger

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Satt inn en hormonspiral for første gang august 2023, 6 mnd etter at jeg fødte mitt tredje barn. Fungerte veldig fint. Blødde 2-3 dager lett hver 3. mnd. ingen smerter. Plutselig i desember 2024 fikk jeg en skikkelig kraftig mensen som varte 3 uker, mye magesmerter. Etter dette har jeg blødd hver gang etter samleie og brukt Truseinnlegg hver dag pga utflod med blod i. Har hatt maks 1 ukes opphold uten blødninger. Blødninger varierer veldig i farge og hvor mye det er snakk om.

Lurer egentlig på om dette er normalt med hormonspiral? Har aldri opplevd å blø etter samleie, så dette er nytt for meg. Noen erfaringer rundt dette?

Ville tatt en sjekk hos gynekolog.
Jeg blødde mye og også etter samleie, fikk beskjed av fastlegen at det var normalt, men etter noen mnd ble jeg gravid med spiralen, så mistenker at den satt feil.

Jeg blødde mye og også etter samleie, fikk beskjed av fastlegen at det var normalt, men etter noen mnd ble jeg gravid med spiralen, så mistenker at den satt feil.
Oi! Sykt å høre at du ble gravid med spiral. Hvordan merket du at du var gravid? Og hvor langt var du på vei da du oppdaget det?

Jeg skal til gynekolog nå i begynnelsen på mai.

jeg bestilte meg graviditetstest nå bare for å forsikre meg :p

Oi! Sykt å høre at du ble gravid med spiral. Hvordan merket du at du var gravid? Og hvor langt var du på vei da du oppdaget det?

Jeg skal til gynekolog nå i begynnelsen på mai.
Oppdaget det ikke før jeg var nesten halvveis i svangerskapet og fikk mage.

Back
Topp