Hormonspiral og blødninger

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Hei! Jeg har hormonspiral og har hatt det i 1,5 år og de siste to ukene har jeg hatt blødninger med svakt/lyst blod, mensensmerter og det lukter mensen, og har hatt det sånn stortsett hver dag de siste to ukene. Vet at det er normalt med litt blødninger når man egentlig skal ha mensen, men dette har jeg aldri opplevd før. Skal sies at jeg kun hadde blødninger de første 2 mnd etter jeg satte inn spiralen, og ellers aldri hatt blødninger, da har det i såfall kun vært en gang på papiret og ikke mer etter det.

Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være som gjør at jeg har hatt blødninger så lenge som to uker?

Det er ikke unormalt at det kan komme perioder med blødninger på hormonspiral. Iallefall det jeg fikk beskjed om.

Man kan gå lenge uten, så en periode med blødninger

Jeg har ikke sett noe til blod siden jeg satte den inn i mai.
Men jeg vet ikke om jeg egentlig har fått igjen syklus etter fødsel heller da, hadde ikke det da jeg satte den inn så utenom renselse har jeg ikke blødd siden april 15. Deilig :-)

(nja. Jo. Jeg blødde i uke 7 og 10 og 12 av svangerskapet.)

Men jeg regner med at det kommer etterhvert.

Jeg blødde enormt mye i 3 uker etter jeg fikk satt den inn, så mye at selve spiralen også ble blødd ut. Det var en kostbar blødning, får jeg si. Jeg har ikke kjøpt ny og satt inn igjen, da det var en spesialist som satt den inn, så må det jo være noe galt med meg om den ikke vil sitte.

Men til saken: jeg hørte før den ble satt inn at det kunne ta en stund mellom blødningene, om det kom noen i det hele tatt, og at noen opplevde langvarig blødning de gangene det kom.

Back
Topp