Hormonspiral etter fødsel

milly90

Andre møte med forumet
Hei. Fortsatt ganske usikker på om jeg skal velge året og mnd datteren min er født i for å skrive om ting her inne.
Men nå lurer jeg litt på om hormonspiral etter fødselen. Jeg fikk satt inn en i slutten av februar og han som satt den inn sa jeg ville blø en del de 3 første månedene. Joda, det gjorde jeg. Også hadde jeg et opphold før jeg da tror jeg fikk mensen. Han sa og at mensen ville forsvinne 80 eller 90 % noe jeg da merket veldig godt siden jeg har utrolig kraftige blødninger fra før. Men nå har jeg blødd i over 3 uker og det har enda ikke gitt seg. Jeg blør jo mye mindre enn vanlig så skal ikke klage,men blør jo så lenge. Hvor mye skal man blø det første året med hormonspiral? Vil det enda ta litt tid? Eller burde jeg ta meg en tur til legen for å høre? Jeg blir utrolig usikker siden jeg aldri har hatt hormonspiral. Den har jeg ønsket meg lenge pga blødningene mine og jeg orker ikke starte på p piller igjen, legger på meg nesten 20 kg pga de pluss jeg glemmer de lett.
 
Jeg brukt hormonspiral før jeg ble gravid og den hadde jeg i fem år. Det første 6 mnd er ustabilitet i hormoner som tilfører at blør kommer og går i forskjellige mengder. Men etter det fikk ikke noen blødning på flere år:) denne ganger se ut at det skal vare det samme. Settet spiral i desember og siden da så får jeg litt rosa farge når jeg tørker meg( av og til ). Ingen blødding. Jeg vil anbefale deg og gå en tur til lege og kontrollere spiralen om denne er på plass. Lykke til:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg brukt hormonspiral før jeg ble gravid og den hadde jeg i fem år. Det første 6 mnd er ustabilitet i hormoner som tilfører at blør kommer og går i forskjellige mengder. Men etter det fikk ikke noen blødning på flere år:) denne ganger se ut at det skal vare det samme. Settet spiral i desember og siden da så får jeg litt rosa farge når jeg tørker meg( av og til ). Ingen blødding. Jeg vil anbefale deg og gå en tur til lege og kontrollere spiralen om denne er på plass. Lykke til:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Spør deg i tråden her jeg, siden du har hatt hormonspiral.Gikk du opp i vekt av det? Er det jeg er redd for ved valg av prevensjon nemlig.....
 
Spør deg i tråden her jeg, siden du har hatt hormonspiral.Gikk du opp i vekt av det? Er det jeg er redd for ved valg av prevensjon nemlig.....

Nei, gikk ikke opp eller ned. ingenting. Er veldig fornøyed med det.
 
Nei, gikk ikke opp eller ned. ingenting. Er veldig fornøyed med det.
Ja, det er deilig. Med ppiller raste jeg opp i vekt, men kan ikke gå på det lenger. Så er enten spiral eller plaster. men plaster må jeg bli ferdig med amming først-
 
Back
Topp