Hormonspiral - erfaringer

Fru Riskorn

Forumet er livet
Dere som har vært påvirket av hormonpreparater som p-piller og minipiller, ble dere like påvirket av hormonspiral? (ikke alkoholpåvirket altså[;)])

reagerte minimalt på p-pille og p-plaster. Med hormonspiral har jeg hatt blødninger siden 7. januar, fått kviser som en skikkelig svett fjortis og finnes ikke sexlyst[:'(]

Huffda.... Dette virker jo lovende[8D]

Reagerte ikke såå mye på pilla. Men hormonspiral reagerte jeg masse på! Kvalm og hormonell[&:] Skal ALDRI ha igjen!

Reagerte på p-piller.. Men enesete bivirkningen fra hormonspiralen er at jeg blør så lite eller ingenting så har ikke sikkelig mens :) å det er jo bare posetivt..

Har ikke merket noe til hormonspiralen, jeg![:)]
Eneste er at jeg ikke har mensen, overhodet, så kan bli litt småhysterisk og tar en test eller to med javne mellomrom[8D]

ORIGINAL: *Madeleine**

Ville plugget inn en kobberspiral jeg så slipper du alle disse hormonene[:D]

JEG OG! Men IDIOTlegen min nekter å gi meg det!!! Jeg har til og med hatt det før og vært kjempefornøyd[:o] Men, neida! Hun sier det ikke er trygt og at mange blir gravide på det. Hun vil at jeg skal ha p-piller, men jeg har hatt de pillene før, og ble et troll av dem...

Jeg bruker hormonspiral og har hatt reaksjoner av p-piller før, ikke av det store slaget men det er snakk om sterke og ofte blødninger, hormonell osv. Hormonspiral har jeg hatt nå i 1 år og 2 mnd, jeg slet med blødninger de seks første mnd. Nå blør jeg ingenting under mensen så og si, har kviser som en fjortis her og der, og sliter med å gå ned i vekt. Jeg skal nok vurdere den litt om jeg skal orke å ha den inne mer, skjerpe meg litt med slankingen og rense huden mer - funker ikke det, skal jeg ta den ut.

La på meg 6 kg, humørsvingninger,pms, murring i rygg og mage, småblødninger de første 6 mnd.,stygge kviser,null sexlyst...

så jeg har tatt den ut..

Går ikke på noe nå,har tenkt og prøve p-stav,selv om den inneholder samme hormon håper jeg at jeg tåler den bedre..

Vil ikke gå på p-piller .

Back
Topp