Hormonspiral - blødninger

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Dere som har satt inn hormonspiral, enten nå eller tidligere, hvordan er det med blødninger?

Jeg blir snart sprø.. Begynte og blø en uke etter at den ble satt inn ca og har blødd siden!:-/ Ikke mengder, men nok til at jeg må bruke enten o.b, bind el truseinnlegg. Har vel gått 1 mnd nå..
Trenger noen historier der dette gir seg!;-)

Det får du ikke her ;)

Håper det gir seg for deg, her ga det seg ikke før den datt ut ;)

Søsteren min blødde i 1,5 år, litt variert hvor lenge det varte og gikk imellom hver gang. Nå blør hun ikke i det heletatt.jeg er nok lik, for jeg blør mye og pluttselig. Helst når jeg har stått eller gått lenge :-/

Ps; jeg hadde lyst til å rive den ut etter noen dager!!

Jeg blødde ikke de første ukenforhør jeg fikk mensen men etter mensen blødde jeg i ca 4-5 uker eller kvar en god miks av blødning og spotting. Nå Jar jeg ikke blødd noe på 2 uker.

Første gang blødde jeg i ca 2 uker,
Andre gang blødde jeg i 5 dager og no blødde jeg bare første dagen.....

Skulle til å lage en lik tråd! Blir spik spenna gæren.. Jeg hadde lyserød utflod dagen den ble satt inn, ingenting i 2 uker, så fikk jeg mensen og har blødd ever since.. Sikkert 3-4 uker i strekk.. Bra prevensjonsmiddel da, blir ikke mye action i disse tider :p

Første gang jeg satte inn hormonspiral blødde jeg i over et halvt år. Da det endelig ga seg, blødde jeg ikke i det hele tatt før den datt ut ca et år senere. Andre gang jeg satt inn blødde jeg helt til den datt ut, tror det tok fire-fem måneder. Da ga jeg opp hele greia. Har enda til gode å finne et hormonbasert prevensjonsmiddel som passer for meg.

Skulle til å lage en lik tråd! Blir spik spenna gæren.. Jeg hadde lyserød utflod dagen den ble satt inn, ingenting i 2 uker, så fikk jeg mensen og har blødd ever since.. Sikkert 3-4 uker i strekk.. Bra prevensjonsmiddel da, blir ikke mye action i disse tider :p

Kanskje det er sånn den egentlig funker? :p

Dette var da lite solskinnshistorier:-P Hehe..
Jeg prøver til amminga er over.. Blir det ikke bedre innen da får jeg ta P-piller igjen. Det virket mye bedre i forhold til blødninger.
Men håpet var jo og slutte helt og blø med spiral! Blæ.. Lei!

Hva med kobbersipral? Hvorfor ikke prøve det? Jeg er super fornøyd og ingen dumme hormoner ;)

Jeg har lest på nettet at blødninger over tid kan være en bivirkning for de som i utgangspunktet blør mye under mensen, men at det gir seg etterhvert og konsekvensen kan da være at man mister mensen helt og holdent inntil man tar den ut :) Så jeg håper dette stemmer! :)

Ang kobberspiral, så ville ikke legen min anbefale den, da hun hadde møtt på x antall pasienter som ble gravid på den ;) Og det er heeeeelt uaktuelt her :)

Fra æffån ;)

Jeg har lest på nettet at blødninger over tid kan være en bivirkning for de som i utgangspunktet blør mye under mensen, men at det gir seg etterhvert og konsekvensen kan da være at man mister mensen helt og holdent inntil man tar den ut :) Så jeg håper dette stemmer! :)

Ang kobberspiral, så ville ikke legen min anbefale den, da hun hadde møtt på x antall pasienter som ble gravid på den ;) Og det er heeeeelt uaktuelt her :)

Fra æffån ;)
Så rart for jeg har hørt det motsatte om kobberspiral og har ikke blødd en dråpe. Det er helt uaktuelt med flere barn her også og hadde aldri fått den av min gyn hvis den ikke hadde vært like sikker som hormonspiralen:)

Back
Topp