Hormonspiral bivirkninger

Banoffie

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Januarlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Hei! Dere som har fått humørsvingninger av hormonspiralen, har det gått over? fikk den satt inn for 3 uker siden og har blitt er troll..... vurderer å fjerne den. Men er usikker hvis det vanligvis går over..
hilsen trollmor

Hadde noe humørsvingninger i begynnelsen, men det gikk over.
Dersom du leser pakningsvedlegget så står det at de fleste bivirkningene man får i begynnelsen går over i løpet av de 3 første månedene. Tror det gikk over etter ca 6 uker for meg.

Hadde noe humørsvingninger i begynnelsen, men det gikk over.
Dersom du leser pakningsvedlegget så står det at de fleste bivirkningene man får i begynnelsen går over i løpet av de 3 første månedene. Tror det gikk over etter ca 6 uker for meg.
Takk for svar! Håper dette gir seg!

Jeg tok ut min etter nesten 7 måneder, da hadde jeg grått hver dag og hatt mensen i 7 måneder og orket ikke mer :p

Jeg tok ut min etter nesten 7 måneder, da hadde jeg grått hver dag og hatt mensen i 7 måneder og orket ikke mer :p

fy faen.. sånn har jeg det nå. Det er skrekken! Jeh gir det maks tre måneder.

Da jeg tok den ut sa gyn at de pleide å anbefale folk vente 3-4 måneder før de fjernet den pga den typen bivirkninger, men at jeg kunne kommet litt før :p
Da jeg tok ut min så spurte legen om jeg ikke ville vente litt lenger. Da hadde jeg blødd hver eneste dag i ett år. Han fikk noen fine gloser og pent beskjed om å røske ut møkka :hilarious:

Humørsvingninger og blødninger forsvant her etter 3 mnd. For meg har spiralen vært som å komme til himmelen, ingen pms, minimalt med blødninger (kun bittelitt på dopapiret en dag i mnd) og ingen smerter (var sengeliggende i mange år pga mens smerter).

Kroppen min behandla spiral som det var foster. Eg blødde daglig lenge men det gikk over. Deretter fekk eg symptomer på svangerskap men negativ test hos legen. Dei sa at den må ut. Eg var kvalme, svimmel, bryster ble større...

Jeg valgte å ikke sette inn igjen pga ale bivirkninger folk har hatt, i tillegg måtte jeg fjerne min etter kort tid første gang jeg prøvde

Jeg led meg gjennom 4-5 mnd da måtte den UT! Mest pga voldsomme rieaktige smerter hver dag, men også fordi jeg ble sur og flat i humøret. Jeg hadde også hørt at man kanskje måtte suck it up 3-6 mnd, men gynekologen som fjerna den sa det absolutt ikke skulle være så voldsomt.
Håper det går bra for deg.

Hvilken type hormonspiral har dere andre?

Jeg hadde Mirena i noen år og i den periode hadde jeg mer eller mindre kronisk hodepipe. Koblet det ikke til spiralen før den var fjernet og hodepinen endret seg til å følge menssyklusen i stedet (trigges tydligvis av hormoner). I tillegg slet jeg med masse småblødninger de første 3-5 mnd den gangen (husker ikke nøyaktig), men etter ca 6 mnd mistet jeg mensen helt, noe jeg var fornøyd med :)

Nå har jeg satt inn Jaydess for ca en måned siden og håper den er snillere med hodet mitt. Den inneholder en del mindre hormoner enn Mirena så jeg håper det utgjør nok forskjell. Har ikke vært plaget med hodepine så langt i alle fall. Ang småblødninger, så har jeg så langt hatt masse av det denne gangen også. Håper at det gir seg og at mensen forsvinner som sist, men usikker siden denne har mindre hormoner. Gir den noen måneder i alle fall :)

Humørsvingninger merker jeg ikke så mye til heldigvis. Hadde ikke det sist heller, etter hva jeg husker. En annen ting jeg dessverre har merket i det siste, er økt søtsug. Håper ikke det skyldes spiralen og om det gjør det, så håper jeg det gir seg etter hvert...

Hadde min ca 1 år for flere år siden. Da hadde jeg blødd hver dag de første 4 mnd, så roet det seg. Mens etter 6 mnd til startet blødningene igjen, med masse rie lignende smerter. Spiralen hadde endret posisjon inni livmoren, og kroppen prøvde å støte den uto_O

Nå satt jeg inn ny for ca 6 uker siden, og har mye plagsomme bivirkninger. Konstant blødning, myyye kviser, kvalme, hodepine humørsvingninger osv...
(Så får følge med på denne tråden:happy:)

Mistet mensen og sexlyst. Ble ikke våt så måtte bruke glidemiddel ved sex. Ellers ingen bivirkninger her.

Back
Topp