Hormonsjekk app

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Jordmor anbefalte meg denne. Da kan vi skanne produkter vi bruker og sjekke om de har noen hormoner som forstyrrelser for oss som e gravide i forhold til fosteret :-)
Den heter "forbrukerrådet hormonsjekk" og e gratis :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har du prøvd den?
Vet ikke helt om jeg hadde tort å stått i butikken å scanna produkter :P Må jo se litt rart ut.. hehe

Hehe.. måtte hente den å teste på produktan jeg har hjemme. Å maskaraen min og hadkremen min er hormonforstyrrende :(

Har du prøvd den?
Vet ikke helt om jeg hadde tort å stått i butikken å scanna produkter :P Må jo se litt rart ut.. hehe
Vet du.. eg var å handla i stad. . Skulle ha solkrem..alle ble rød av de de hadde på cubus..så er her det bare de fra apoteket som ble grønne ( hadde de hjemme)
Syns denne var kjekk.. både for oss men og produkter til barn :-) de er mer utsatt en oss siden de utvikler seg så mye

jepp den er veldig bra! har brukt den før, men hadde helt glemt den :)

Bare hyggelig :) syns denne var veldig kjekk :)

Jeg skal prøve den ut for jeg synes sånn her er kjempeviktig.
Vi prøver å leve så giftfritt som mulig for jeg er helt overbevist om at det gir oss dårlig helse.

Denne måtte jeg laste ned med en gang :) Prøvde den på noen av produktene i badehylla, og alle ble grønn :) Litt flaks tenker jeg, for jeg har ikke handlet de for at jeg visste at de ikke var hormonforsyrrende. Men det er jo så viktig, og spesielt de produktene vi bruker på barna våre, så det er helt klart noe jeg skal bli mye mer bevisst på :)

Takk for tipset. Har lastet ned appen. Og er ett par produkter jeg har her som er hormonforstyrrende. Fek solkremen til ungene. Det liker jeg dårlig. Så tusen takk :) Nå skal den byttes ut!

Takk for tipset. Har lastet ned appen. Og er ett par produkter jeg har her som er hormonforstyrrende. Fek solkremen til ungene. Det liker jeg dårlig. Så tusen takk :) Nå skal den byttes ut!
Ja vet mange solkremer er forstyrrende.. syns det er dumt de bruker slike stoffer de til barn :-(

Synes di kan forby slike stoffer i ting til alle. Er ikke bra for noen. Så hvorfor skal det være lov :rolleyes:
Helt enig.. hvorfor må de stappe det i.. :-/
Leste at de kjemiske stoffene alene ikke er så farlige, men når de blades så er det ikke en like god mix.. og siden vi bruker flere ulike produker og da blandes de jo, uten at vi vil det :-/ nei bør forbys.

Back
Topp