Hormonprøver i prøve tiden.

Førsteprøvebaby❤️

Flørter med forumet
Hei starter en tråd om prøving og hormonprøver/lavt stoff skifte ❤️ For en stund siden tok jeg hormonprøver som en utredning hos gyn. Jeg er 38 år og prøver på mitt første barn. Pga jeg har endometriose og crohns måtte jeg utsette baby ønske 1 år. Nå er vi i gang og har prøvd i 7 måneder, eller nå blir det prøve runde nr 8! Så begynner å bli lei pga smerter ved mensen og mye styr. Skal søke om IVF etter sommer’n om vi ikke har blitt gravide innen den tid. Men skal ikke klage andre som har det mye vondere enn meg også. Men hormon prøvene mine viste seg og være bra og eggkvalitet bra, så veldig glad for det. Men de viste at jeg hadde litt lavt stoffskifte som svinger en del, startet nå nylig på levaxin 50 mikrogram som skal tas 1 gang om dagen. Er det noen som har noe erfaring fra de? Og ble dere evt fort gravide når dere startet på det? ❤️

Subklinisk hypotyreose var grunnen til at jeg ikke ble gravid. Altså "litt" lavt stoffskifte uten symptomer.

Ble gravid et halvt år etter oppstart på Levaxin. Er gravid på nytt nå ❤️

Så bra. Gratulerer så mye ❤️ Litt lei av å vente nå, 8 måneder snart er lenge når man bare ønsker det skal gå fort :laughing002 Så jeg håper det går fort unna om det er lavt stoffskifte som er årsak:nailbiting: Lykke til med graviditet din nå❤

Her er mine prøver, hvis det hjelper:

Screenshot_20240707_090804_Samsung Internet.jpg
Gikk fra helt uregelmessige sykluser, og flere sykluser uten eggløsning, til ganske regelmessige sykluser etter oppstart på Levaxin. Startet med 50 og endte opp på 75.

Bare husk at om du blir gravid så må du øke dosen med en gang, og så øke hele graviditeten. Ellers kan babyen ta skade. Jeg var oppe i 125 i forrige graviditet.

Har lest at man kan øke dosen med 30% når man får positiv graviditetstest, også ta prøver hver 4 uke for å se hvor mye man skal øke videre.

Her er mine prøver, hvis det hjelper:

Vis vedlegget 439106
Gikk fra helt uregelmessige sykluser, og flere sykluser uten eggløsning, til ganske regelmessige sykluser etter oppstart på Levaxin. Startet med 50 og endte opp på 75.

Bare husk at om du blir gravid så må du øke dosen med en gang, og så øke hele graviditeten. Ellers kan babyen ta skade. Jeg var oppe i 125 i forrige graviditet.

Har lest at man kan øke dosen med 30% når man får positiv graviditetstest, også ta prøver hver 4 uke for å se hvor mye man skal øke videre.
Legen min sa mine svingte litt for første gang lå ths på 5,4 og t4 normal. Så måtte jeg måle engang til så lå ths på 6,8 og t4 på 10,4. Så ville de ta en ekstra kontroll da hadde den sunket ths på 4,4 og t4 på 10,4. Som tydet da på fortsatt litt lavt stoffskifte så de vil behandle pga det kan ha noe og si når man skal prøve å få barn, fikk jeg beskjed om :happy: Tusen takk for info og erfaring :Heartred

Back
Topp