Hormonfri prevensjon/familieplanegging..

LilleK

Glad i forumet
Noen som har erfaring med hormonfri prevensjon som feks Ladycomp, Pearly eller lignende? Det er en god stund til det blir aktuelt å starte med prevensjon igjen, men etter jeg slutta med pilla etter mange år frister det lite å begynne med hormoner igjen (da pilleslutt har gjort godt for både kropp og sjel:joyful:). Skjønner at det er mange som bruker disse små datamaskinene ved planlegging av graviditet også. Noen? :)

Jeg tempet og registrerte de i Fertility Friend etpar år før førstemann, det er i all hovedsak det samme, bare billigere! ;) Det fungerte veldig bra, og vi ble ikke gravide før etter at vi begynte å prøve.

Men: EL vises kun etter at du har hatt det (3 stigende temperaturer - grønt lys hos pearly ol.), og selv om du har hatt superstabil syklus i mange år så kan den plutselig forandre seg, så hvis det er krise å bli gravid så er ikke det noe jeg anbefaler.

En annen ting, og årsaken til at jeg ikke har brukt det etter jeg fikk barn, er at man måler temperatur hver morgen til samme tid - etter sammenhengende søvn og før man våkner skikkelig for å få rett resultat = sikrest mulig. Med unger som kan fint komme inn på rommet i løpet av natta/morgenen så er det plutselig mindre sikkert.

Jeg tempet og brukte Natural Cycles. Kjempefornøyd! Veldig enkelt å bruke, og ikke minst hormonfritt! Var enkelt å unngå graviditet og enkelt å planlegge graviditet :)

Back
Topp