Hormonforstyrrende stoffer?

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Hvor nøye er dere på dette når dere er gravide? Jeg har lastet ned appen som sjekker om det inneholder noen forstyrrende stoffer og prøver så godt jeg kan å unngå dette. Men i noen tilfeller bruker jeg det(feks favorittshampo). Noen som vet hvor skadelig det egentlig er?

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg jobber som frisør og har aldri hørt at en shampoo kan være skadelig mens man går gravid!
Man kan fint farge og bleke håret uten at det påvirker babyen så da tror jeg en shampoo er ganske harmløs i forhold;)

Hormonforstyrrende stoffer og kjemikalier klarer du ikke unngå i verden i dag, de er OVERALT og det lagres i kroppen et helt liv. Du kan selvfølgelig forsøke å unngå parabenholdige produkter, men det finnes i vannet du drikker, maten du spiser og medisinene du tar.

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg forsøker alltid å unngå hormonforstyrrende stoffer, enten jeg er gravid eller ikke. Hvorfor i all verden skal jeg smøre meg inn med skadelige stoffer? Blir irritert over at bransjen velger å putte stoffer som kan skade oss eller miljøet i produktene sine og synes ikke de fortjener å tjene penger på slikt! Jeg vil anbefale svanemerkede produkter. De er nøye kontrollert og skal være helt trygge.

Les mer om hormonforstyrrende stoffer:
http://www.erdetfarlig.no/Artikler/Nyhetsartikler/hva-er-hormonforstyrrende-stoffer/

Nei. Da måtte jeg slutte å puste tror jeg :P lever nesten som normalt. Styrer unna diverse mat, alkohol og snus ;-)

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Jeg prøver egentlig å unngå det normalt også, men ikke slavisk. Sist graviditet begrenset det seg egentlig ganske greit selv, fikk helt aversjon mot alt som inneholdt sterk parfyme, og parfymefrie produkter er jo ofte også parabenfrie :) også har jeg bodd i Danmark, hvor jeg føler det er enda større fokus på dette med parabener, og hvor flere produkter er parabenfrie :)

Jeg forsøker alltid å unngå hormonforstyrrende stoffer, enten jeg er gravid eller ikke. Hvorfor i all verden skal jeg smøre meg inn med skadelige stoffer? Blir irritert over at bransjen velger å putte stoffer som kan skade oss eller miljøet i produktene sine og synes ikke de fortjener å tjene penger på slikt! Jeg vil anbefale svanemerkede produkter. De er nøye kontrollert og skal være helt trygge.

Les mer om hormonforstyrrende stoffer:
http://www.erdetfarlig.no/Artikler/Nyhetsartikler/hva-er-hormonforstyrrende-stoffer/
Jeg begynte også med dette før jeg ble gravid men følger det ikke helt slavisk må jeg innrømme. Unngår det jeg kan unngå.. Utrolig irriterende at de skal putte slik unødvendige saker i alt:(

Jeg jobber som frisør og har aldri hørt at en shampoo kan være skadelig mens man går gravid!
Man kan fint farge og bleke håret uten at det påvirker babyen så da tror jeg en shampoo er ganske harmløs i forhold;)
Har hørt i flere tilfeller at en skal unngå å farge håret når en er gravid. Også pga hormonendringer som kan påvirke hvordan håret reagerer på fargen. Er dette helt galt da?
http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article753022.ece

Har hørt i flere tilfeller at en skal unngå å farge håret når en er gravid. Også pga hormonendringer som kan påvirke hvordan håret reagerer på fargen. Er dette helt galt da?

http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article753022.ece

Men da bør man vel kanskje unngå for mange ul også da - eller?

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article663755.ece

Vi praktiserer ikke å fraråde gravide fra å farge håret der jeg jobber.. Det at fargeresultatet kan avvike noe i en graviditet er en helt annen sak, saken her var vel hvorvidt det er farlig eller ikke? Hadde det vært påvist at det er helseskadelig for fosteret at mor farger håret, hadde vi ikke fått lov til å utføre dette..Dagens produkter er så MYE bedre enn det di hadde for 30 år siden, det er mye fokus på hvilket innhold di forskjellige produktene våre har lov til å inneholde.. Det er milde produkter som brukes og mye av det du finner hos frisøren er fritt for parfyme og parabener..
Produkter kjøpt i daglivaren derimot inneholder mye mer "farlige" stoffer som ikke er bra for håret uansett om man er gravid eller ei..

Og i den artikkelen du la ut link til spesifiserer di også dette:

Men rapporten vekker skepsis. EUs vitenskapskomité (SCCS), som har gjennomført flere vurderinger av parabener, mener at parabener i lave konsentrasjoner er trygge som konserveringsmidler. Professor og kreftforsker Tore Sanner bekrefter overfor Foreldre & Barn at dosene i sminke er for små til å utgjøre en sannsynlig helsefare.

Etter min mening kan du dermed trygt bruke en shampoo, aller helst kjøpt på en frisørsalong.
Så det blir vel omtrent det samme om man vil velge å spise litt fetaost og spekemat som gravid eller la være for sikkerhetens skyld ;)

Vi praktiserer ikke å fraråde gravide fra å farge håret der jeg jobber.. Det at fargeresultatet kan avvike noe i en graviditet er en helt annen sak, saken her var vel hvorvidt det er farlig eller ikke? Hadde det vært påvist at det er helseskadelig for fosteret at mor farger håret, hadde vi ikke fått lov til å utføre dette..Dagens produkter er så MYE bedre enn det di hadde for 30 år siden, det er mye fokus på hvilket innhold di forskjellige produktene våre har lov til å inneholde.. Det er milde produkter som brukes og mye av det du finner hos frisøren er fritt for parfyme og parabener..
Produkter kjøpt i daglivaren derimot inneholder mye mer "farlige" stoffer som ikke er bra for håret uansett om man er gravid eller ei..

Og i den artikkelen du la ut link til spesifiserer di også dette:

Men rapporten vekker skepsis. EUs vitenskapskomité (SCCS), som har gjennomført flere vurderinger av parabener, mener at parabener i lave konsentrasjoner er trygge som konserveringsmidler. Professor og kreftforsker Tore Sanner bekrefter overfor Foreldre & Barn at dosene i sminke er for små til å utgjøre en sannsynlig helsefare.

Etter min mening kan du dermed trygt bruke en shampoo, aller helst kjøpt på en frisørsalong.
Så det blir vel omtrent det samme om man vil velge å spise litt fetaost og spekemat som gravid eller la være for sikkerhetens skyld ;)
Takk for svar:) betryggende å høre det fra noen profesjonelle, det var derfor jeg måtte spørre:) shampoen jeg har er kjøpt hos frisør og inneholder faktisk 4 forskjellige parabener. Men jeg regner med at det skal gå bra så lenge jeg unngår det så godt jeg kan på andre måter:)

Takk for svar:) betryggende å høre det fra noen profesjonelle, det var derfor jeg måtte spørre:) shampoen jeg har er kjøpt hos frisør og inneholder faktisk 4 forskjellige parabener. Men jeg regner med at det skal gå bra så lenge jeg unngår det så godt jeg kan på andre måter:)

Bare hyggelig ;)
Joda klart vi har produkter som inneholder parabener, men vi har også parabenefritt for di som ønsker det..
Jeg mener at det skal gå helt fint å bruke den shampooen du har selv om den inneholder 4 parabener.. Vi vasker jo håret med den, drikker den ikke liksom :p

Bare hyggelig ;)
Joda klart vi har produkter som inneholder parabener, men vi har også parabenefritt for di som ønsker det..
Jeg mener at det skal gå helt fint å bruke den shampooen du har selv om den inneholder 4 parabener.. Vi vasker jo håret med den, drikker den ikke liksom :p
Satser på det ja:) vil jo ikke være hysterisk heller:p men greit å unngå det som er overkommelig å unngå iallfall:)

Bare hyggelig ;)

En del stoffer tas opp igjennom huden...
Hvorfor i all verden velge hormonforstyrrende stoffer når det finnes alternativer?

Hvorfor i all verden velge hormonforstyrrende stoffer når det finnes alternativer?

Er ikke ute etter å lage en voldsom diskusjon her nå!
JEG mener at det er unødvendig å la være å bruke en shampoo pga parabenene når ekspertene til ogmed sier at det er i så små mengder at det ikke har betydning..
Så da får det bli opp til hver enkelt hvordan man velger å leve ut i fra det..
Noen dropper parabener etc andre gjør det ikke... Poenget her var om shampooen var skadelig for babyen under graviditeten - og det er det ingen bevis for..
Detter er min mening og jeg forventer ikke at alle skal være enig med meg ;)

Jeg har endelig funnet en shampo som er god til min sensitive hodebunn. Har nettopp kjøpt den og jeg elsker den. har prøvd mange forskjellige uten hell.Velger derfor å bruke den opp, men kommer ikke til å kjøpe den samme på ny.

Termin 9.februar med første frøet:)

Prøver å unngå de hele tiden med tanke på toalettartikler og shampo etc. og passer på å kjøpe solkrem med mekanisk filter i stedet for kjemisk filter.

Prøver å unngå de hele tiden med tanke på toalettartikler og shampo etc. og passer på å kjøpe solkrem med mekanisk filter i stedet for kjemisk filter.
Hva er forskjell på mekanisk filter og kjemisk? Kan du lese hvilken den inneholder på flasken?

Termin 9.februar med første frøet:)

Oi, skrev visst feil det heter ikke mekanisk filter, men fysisk filter ;) Mekanisk filter er enkelt fortalt at solkremen legger seg som en hinne utenpå huden og beskytter mot solen. Kjemisk filter trenger inn i huden F.eks. Rieman P20

Oi, skrev visst feil det heter ikke mekanisk filter, men fysisk filter ;) Mekanisk filter er enkelt fortalt at solkremen legger seg som en hinne utenpå huden og beskytter mot solen. Kjemisk filter trenger inn i huden F.eks. Rieman P20
Oki takk:)

Jeg velger kremer ol til vanlig uten mest mulig dritt. Jeg orker ikke ta helt av men begrenser så lenge det finnes flere alternativer.

Back
Topp