Hormonforstyrrende stoffer?

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Hvor nøye er dere på dette når dere er gravide? Jeg har lastet ned appen som sjekker om det inneholder noen forstyrrende stoffer og prøver så godt jeg kan å unngå dette. Men i noen tilfeller bruker jeg det(feks favorittshampo). Noen som vet hvor skadelig det egentlig er?

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg jobber som frisør og har aldri hørt at en shampoo kan være skadelig mens man går gravid!
Man kan fint farge og bleke håret uten at det påvirker babyen så da tror jeg en shampoo er ganske harmløs i forhold;)

Hormonforstyrrende stoffer og kjemikalier klarer du ikke unngå i verden i dag, de er OVERALT og det lagres i kroppen et helt liv. Du kan selvfølgelig forsøke å unngå parabenholdige produkter, men det finnes i vannet du drikker, maten du spiser og medisinene du tar.

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg forsøker alltid å unngå hormonforstyrrende stoffer, enten jeg er gravid eller ikke. Hvorfor i all verden skal jeg smøre meg inn med skadelige stoffer? Blir irritert over at bransjen velger å putte stoffer som kan skade oss eller miljøet i produktene sine og synes ikke de fortjener å tjene penger på slikt! Jeg vil anbefale svanemerkede produkter. De er nøye kontrollert og skal være helt trygge.

Les mer om hormonforstyrrende stoffer:
http://www.erdetfarlig.no/Artikler/Nyhetsartikler/hva-er-hormonforstyrrende-stoffer/

Nei. Da måtte jeg slutte å puste tror jeg :P lever nesten som normalt. Styrer unna diverse mat, alkohol og snus ;-)

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Jeg prøver egentlig å unngå det normalt også, men ikke slavisk. Sist graviditet begrenset det seg egentlig ganske greit selv, fikk helt aversjon mot alt som inneholdt sterk parfyme, og parfymefrie produkter er jo ofte også parabenfrie :) også har jeg bodd i Danmark, hvor jeg føler det er enda større fokus på dette med parabener, og hvor flere produkter er parabenfrie :)