Hormoner ?!?

Sonalita

Forelsket i forumet
merker at jeg har begynt å bli litt mer irritabel og trøtt om dagen, akkurat 3 mnd til termin. Det som irriterer noe enormt er at alle sier at vi ikke kan vite om vi faktisk får jente selv om to jordmødre sa det var jente.. Vet at det er en sjans for at de tar feil, men de kommer også alltid med historier om noen de kjenner som hadde vært på ørten ul og hadde fått vite at det var jente, men ut kom det en gutt. For meg er det akkurat det samme om vi får jente eller gutt, men er så lei alle tips og historier alle har om graviditet og alt annet..

Jeg får råd om alt fra hva jeg må be om på fødestua, hvordan jeg bør føde, at jeg har kjøpt for små eller for mye klær, hva vi bør lage av babymat når ungen blir større, bleier, leggetips, rutiner...

Syntes det begynner å bli litt slitsomt, noe må vi jo få lov til å finne ut av selv, og ingen vet jo hvordan vår unge kommer til å være.

Beklager sutreinnlegg, måtte bare få det ut :) opplever dere det samme som meg?

Ahh... skjønner deg så godt. Når noen begynner å snakke baby og graviditet så sporer jeg fort inn på et annet tema. Jeg bare orker ikke prate om dette hele tiden med alt og alle. Om vedkommende ikke har antenner og tar hintet sier jeg rett ut at jeg orker ikke prate om dette. Mulig jeg er litt sær :P

Irriterende med de som kommer med råd veldig ofte. Men, det er mer irritende med de som vet "best og kan alt".... ;)

Opplevde det med første. Ventet også jente da. Er deilig å vente nr 2 sånn sett. Ikke noe mas mer siden jeg har gjort det en gang men også litt stille. Hehe. Var jo så mange som skulle prate om det og irritere meg sist men nå hører jeg absolutt ingenting. Men det med kjønn kan skje omvendt. Kusinen til mannen fødte i september. Hu fikk beskjed om at der var en gutt frem til uke 32 og da var det plutselig jente. Det kom ut ei jente også. Så man kan ikke stole hu der prosent på det uansett kjønn. Merkelig at folk kun skal mase om det når man venter jente. Vi venter gutt denne gangen og da sier ingen noe om at de kan ha sett feil osv. Men alle kan gjøre feil. Men ta det med ro det blir ikke bedre når ungen kommer. Her får vi så mange "gode" oppdragelse råd at jeg blir snart sprø. Svigermor er verst på den med at alle barn må gå i bhg og at barn må spise opp maten sin uansett. Den siste der er noe jeg og mannen har bestemt at vi ikke skal følge, men spiser vi middag med svigers så prøver de å få 2 åringen til å spise opp all maten som jeg har tatt til hu. Fy så irriterende.

Back
Topp