Hormoner på avveie..

MammaMia87

Betatt av forumet
Jeg er en utolmodig sjel.. For ganske nøyaktig 1 år siden fikk jeg min siste p-sprøyte. Vel uvitende om at fremtiden skulle bli slik. Ingen hadde fortalt meg om konsekvenser ift. disse sprøytene (som jeg vil fraråde ALLE)! Problemet mitt nå er at jeg får ikke styr på hormoner. Mensen har jeg hatt EN gang og det var i januar.. Og uten tante rød på faste besøk blir det ikke baby.. Eller? Jeg trenger hjelp, tips og råd! Hvordan skal hormoner mine og kroppen min bli som det skal være. En baby er vårt store ønske, og vil vik ikke vente lengre! Hjelp, tips og råd taes imot med stor takk :)

Har ikke råd men jeg blir tullete av cerazette. Min normale eggløsning er på cd 8 og ikke 14. Men i ca 10 mnd etter siste pille ( andre gangen nå) så har jeg el på cd 14. Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Virker nesten som om det sitter igjen i kroppen på en måte. Blir ikke gravid før el er på riktig dag heller. Hadde jeg visst det når vi prøvde på datteren vår så hadde jeg slipper mye frustrasjon. Men kanskje en tur til legen siden du ikke får mensen. Kan være flere grunner til det.

Mensen pleier å komme etter avslutning på hormontilskudd, ville oppsøkt legen... Lykke til;)

Har hørt det kan ta opptil to år før alt normaliserer seg , etter man har gått på p.sprøyte.

Inntil 2 år etter p sprøyte er det normalt å ha rot med syklusen desverre. Men du kan gå til gynekolog da. Der går det an å få en slags hormonkur som er med på å få systemet i gang igjen :)

Back
Topp