Hormoner og nedstemthet før fødsel

SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Er det fler som føler seg annerledes eller har hatt diffuse, rare tegn før fødsel?
I tillegg til alt det vanlige som mye slim, slimpropp, nedpress, maserier, kynnere osv
har jeg idag hatt en sånn «ligge-i-senga»-dag og kan lett ta til tårene. Var også ekstremt svimmel i noen timer før idag uten og helt vite hvorfor. Har følt trang for å virkelig lade opp idag.

Jeg er andregangs (40+1), førstemann kom faktisk i uke 40+1, men med han hadde jeg ingen tegn på fødsel før det satte i gang :)
 
Jeg føler meg også nedstemt og full av hormoner.. Er 38+2 og andregangs og føler lille kan komme når som helst.

Med førstemann var jeg i super form, klippet gress på termin og gledet meg veldig.. Denne gangen har jeg mye mer vondt/kynnere/nedpress og nesten panikk for at jeg ikke skal takle overgangen fra ett til to barn og gruer meg til alle våkenettene når jeg føler meg sliten nok fra før..

Hadde også gledet meg til en dag alene imorgen for å lade opp, men så kommer svigerfar for å sette opp de siste listene på barnerommet.. Er jo helt feil å klage på at han kommer, for jeg vil jo ha barnerommet ferdig, men der røk alenedagen min med sofa og dårlig tv.. og så gråter jeg litt fordi det er så små bagateller som skal til for å vippe meg av pinnen.. Håper det er hormoner og at det roer seg litt når babyen kommer.
 
Jeg føler meg også nedstemt og full av hormoner.. Er 38+2 og andregangs og føler lille kan komme når som helst.

Med førstemann var jeg i super form, klippet gress på termin og gledet meg veldig.. Denne gangen har jeg mye mer vondt/kynnere/nedpress og nesten panikk for at jeg ikke skal takle overgangen fra ett til to barn og gruer meg til alle våkenettene når jeg føler meg sliten nok fra før..

Hadde også gledet meg til en dag alene imorgen for å lade opp, men så kommer svigerfar for å sette opp de siste listene på barnerommet.. Er jo helt feil å klage på at han kommer, for jeg vil jo ha barnerommet ferdig, men der røk alenedagen min med sofa og dårlig tv.. og så gråter jeg litt fordi det er så små bagateller som skal til for å vippe meg av pinnen.. Håper det er hormoner og at det roer seg litt når babyen kommer.
Jeg har hørt om fler som har vært unormalt hormonelle før fødsel, så håper virkelig det er tegn for nå er jeg såå stor, sliten og lei.. første gang var enklere, men har trodd jeg skal føde i fler uker nå.. huff!
Håper du får litt alenetid i morgen, selvom du har en del som må ordnes :)
 
Jeg er også skikkelig hormonell om dagen, så masse tårer i går. Er andregangs og 40+0 i dag. Rakk aldri å bli utålmodig med nr 1 som ble født 1 uke før termin, nå er jeg både utålmodig og lei
 
Jeg er også skikkelig hormonell om dagen, så masse tårer i går. Er andregangs og 40+0 i dag. Rakk aldri å bli utålmodig med nr 1 som ble født 1 uke før termin, nå er jeg både utålmodig og lei
Akkurat samme som meg det da.. grunnen til at jeg er utålmodig denne gangen er fordi jeg starter og stopper opp hele tiden, men nå skal jeg ikke reagere før det virkelig er vondt! Har jevne tak som kommer i noen timer for å så forsvinne igjen. Er 40+2 idag så fødsel er ikke langt unna uansett, men dagene føles tunge og lange nå, og jeg må ofte tisse og får kjempe fort vondt i magen om jeg ikke går ofte nok på do, og når jeg da først skal på do så kommer det såvidt det er noe urin, så babyen tar visst all plass nå :p Vi får krysse fingre og tær.
Jeg har en bedre dag idag, men hormonene er tilbake som de jeg hadde de første 8-12 ukene av svangerskapet..
:)
 
Back
Topp