Hormoner i ubalanse/lang blødning etter sa

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Er det noen her som har hørt om eller har opplevd hormonforstyrret graviditet?

Jeg hadde en exu i mars og i neste syklus ble jeg gravid igjen som også denne gangen ender galt. Har hatt lave nivåer med hcg der det høyeste har vært på 49 og er nå synkende. Gynekologen sa at dette er en patologisk graviditet og hun mente ikke at det var exu, selv om jeg tror selv det er det pga sterke smerter på høyre side. Gynekologen mente at denne graviditeten kunne være forårsaket av hormoner i ubalanse. Så da tenkte jeg at det ikke ble noe av fordi det var for tett på den forrige graviditeten som endte i exu.

Noen som vet?
 
Er det noen her som også har opplevd lang blødning etter sa?
Har blødd i 4 uker nå, ca 30 dager og merker jeg er ganske så lei nå:p:confused:
 
Oi, skjønner godt du er lei da!
Har du sjekket om det kan være rester ?
Sender en god klem<3
Tusen takk ❤️
Jeg tror det er rester igjen, har ikke fått det sjekka enda, men skal nevne det for gyn til uka.
 
Blir du ikke fulgt opp av gynekolog/lege? Synes det er så rart at det ikke er tettere oppfølgning.... :/
Jo, jeg blir fulgt opp, siste telefon var på fredagen med hcg svar på 23. Skal ta nye prøver på tirsdag og de burde da være på 0, så da nevner jeg det for gyn til uka og at jeg ønsker en sjekk. Syntes 4 uker er lenge å blø, har aldri blødd så lenge før etter en sa :confused:
 
Jo, jeg blir fulgt opp, siste telefon var på fredagen med hcg svar på 23. Skal ta nye prøver på tirsdag og de burde da være på 0, så da nevner jeg det for gyn til uka og at jeg ønsker en sjekk. Syntes 4 uker er lenge å blø, har aldri blødd så lenge før etter en sa :confused:

Ingen gynekologisk undersøkelse, ingen UL?
 
Ingen gynekologisk undersøkelse, ingen UL?
Jo, jeg hadde ul i uke 6 og da kunne hun ikke se noe inne i livmora overhodet. Da var hcg på 32. Men pga de sterke smertene jeg har hatt i ettertid har jeg mistenkt exu, men hun trodde ikke det kunne være det. Blir lettere forvirra av alt:p
 
Men er de sikre på at det ikke er exu?
Jeg blir veldig bekymret når jeg hører at de troooor ikke det er det :eek: Jeg hadde en exu i januar, ble sendt hjem etter en natt med overvåkning på sykehus, HCG sank og det var nok ingen exu, men kroppen som ordnet opp selv fikk jeg beskjed om.. 3 dager senere fikk jeg intense smerter og er veldig glad for at jeg reiste tilbake til sykehuset, da var blod% for lav, CRP var høy, HCG hadde steget, jeg hadde masse blod i buken og ble operert med en gang.. Det viste seg å være en graviditet i egglederen :(
Krysser fingre og tær for at det ikke er exu hos deg og sender mange styrkeklemmer din vei<3
 
Men er de sikre på at det ikke er exu?
Jeg blir veldig bekymret når jeg hører at de troooor ikke det er det :eek: Jeg hadde en exu i januar, ble sendt hjem etter en natt med overvåkning på sykehus, HCG sank og det var nok ingen exu, men kroppen som ordnet opp selv fikk jeg beskjed om.. 3 dager senere fikk jeg intense smerter og er veldig glad for at jeg reiste tilbake til sykehuset, da var blod% for lav, CRP var høy, HCG hadde steget, jeg hadde masse blod i buken og ble operert med en gang.. Det viste seg å være en graviditet i egglederen :(
Krysser fingre og tær for at det ikke er exu hos deg og sender mange styrkeklemmer din vei<3
Det er det hun mente i allefall at det ikke var det og heller ikke blighted ovum.
Men det er godt mulig at hun ikke har hatt slike erfaringer før og ikke vil virke usikker. Nå har jeg ikke hatt vondt på 7 dager, så det bør vel love bra i følge mine erfaringer. Ikke gøy med historien din heller :(

Tusen takk for det og lykke til med graviditeten din ❤️
 
Oppdatering: Nå har hcg sunket til 6, så da går det heldigvis den rette veien :angelic:
Vi får antakeligvis ivf om vi ønsker det, men prøver først en gang til i høst.
Noen som har erfaring med habituell abort og ivf mtp vellykket/dårlig resultat, vil jeg gjerne høre fra deg :)
 
Oppdatering: Nå har hcg sunket til 6, så da går det heldigvis den rette veien :angelic:
Vi får antakeligvis ivf om vi ønsker det, men prøver først en gang til i høst.
Noen som har erfaring med habituell abort og ivf mtp vellykket/dårlig resultat, vil jeg gjerne høre fra deg :)
Så godt å høre at det går rett vei :)
Har dessverre ingen erfaring med ivf og habituell abort, vi får ikke ivf fordi vi klarer å bli gravide selv (ikke at det hjelper noe når vi bare mister hver gang :() Krysser fingrene for dere <3
 
Så godt å høre at det går rett vei :)
Har dessverre ingen erfaring med ivf og habituell abort, vi får ikke ivf fordi vi klarer å bli gravide selv (ikke at det hjelper noe når vi bare mister hver gang :() Krysser fingrene for dere <3
Har også hørt tidligere av en annen gynekolog jeg var hos at vi ikke fikk/trengte ivf siden vi ble gravide på egenhånd. Hun som jeg har fulgt meg opp nå, sa veldig fort at hun mente vi var kvalifisert til ivf uten at jeg hadde nevnt det for henne. Syntes selv det virker styrete med ivf, men hvis det er eneste løsningen for oss, går vi for det. Kan ikke la noe være uprøvd etter 8 aborter. Har selv en tanke om at noe skjer galt i transporteringsprosessen fra eggstokk til eggleder til livmor. Om det skyldes infeksjonen jeg hadde som har tatt skade eller om det er noe annet, aner jeg ikke. Vet at gjenstående eggleder er nornal etter kikkhullsoperasjonen for 2 år siden. Har hørt at ved ivf så kan man også få exu, så det er ikke noe garanti der heller. Men man må bare tro og håpe på det beste ❤️ Håper virkelig det går for deg snart også ❤️ Prøver dere nå? Har de funnet noe på dere?
 
Har også hørt tidligere av en annen gynekolog jeg var hos at vi ikke fikk/trengte ivf siden vi ble gravide på egenhånd. Hun som jeg har fulgt meg opp nå, sa veldig fort at hun mente vi var kvalifisert til ivf uten at jeg hadde nevnt det for henne. Syntes selv det virker styrete med ivf, men hvis det er eneste løsningen for oss, går vi for det. Kan ikke la noe være uprøvd etter 8 aborter. Har selv en tanke om at noe skjer galt i transporteringsprosessen fra eggstokk til eggleder til livmor. Om det skyldes infeksjonen jeg hadde som har tatt skade eller om det er noe annet, aner jeg ikke. Vet at gjenstående eggleder er nornal etter kikkhullsoperasjonen for 2 år siden. Har hørt at ved ivf så kan man også få exu, så det er ikke noe garanti der heller. Men man må bare tro og håpe på det beste ❤️ Håper virkelig det går for deg snart også ❤️ Prøver dere nå? Har de funnet noe på dere?
Vi har dessverre akkurat mistet for 7. Gang:(
Ingen funn som viser noe, bare uflax mener gynekologen.. krysser fingrene og prøver igjen <3
 
Vi har dessverre akkurat mistet for 7. Gang:(
Ingen funn som viser noe, bare uflax mener gynekologen.. krysser fingrene og prøver igjen <3
Uff, så utrolig vondt :( Håper virkelig det går for dere neste gang ❤️
 
Back
Topp