Hormoner...hjelp...

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Nå herjer hormonene for fullt. Jeg tåler ikke trynet på noen. Har bare lyst til å være i fred. I kveld skal vi på fest og motivasjonen er null. Jeg har virkelig ikke lyst til å gå, men får dårlig samvittighet hvis jeg trekker meg. Hva ville dere gjort? Vurderer å gå et par timer og hellet gå hjem igjen. Men det er så dumt å treffe nye folk i denne sitron-sure tilstanden. Er dette noe som varer fram til fødselen eller går det i bølger? Har vært i dette humøret i noen dager nå. Syns synd på de rundt meg.. :eek:

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg hadde glatt blitt hjemme. Vi har ofte blitt invitert hot og dit, og jeg har flere ganger ombestemt meg rett før, enten fordi formen er helt på bånn, eller fordi jeg ikke orker tanken på det. Alle vet jo at jeg sliter for tiden, og ingen forventer at jeg skal dukke opp og ingen blir sinte fordi jeg trekker meg. De fleste forstår det godt.

Hvis jeg virkelig ikke har lyst eller ork gjør jeg det rett og slett ikke, ja, jeg får litt dårlig samvittighet til tider, men for meg er det viktigst å prioritere hva jeg selv klarer, orker og vill :)

Takk for støtten. Var faktisk deilig å høre at du avlyser hvis du ikke føler deg bra. Det er absolutt det jeg vil idag men jeg føler at folk mener at jeg bør ta meg sammen og komme meg avgårde. Samvittigheten gnager ja. Men kroppen jobber faktisk døgnet rundt med å produsere et lite menneske. Så egoistiske er vi ikke akkurat :)

Takk for støtten. Var faktisk deilig å høre at du avlyser hvis du ikke føler deg bra. Det er absolutt det jeg vil idag men jeg føler at folk mener at jeg bør ta meg sammen og komme meg avgårde. Samvittigheten gnager ja. Men kroppen jobber faktisk døgnet rundt med å produsere et lite menneske. Så egoistiske er vi ikke akkurat :)

Hadde ikke formen vært på topp så hadde jeg droppet det glatt.. ellers ville ikke kroppen min fungert på flere dager i etterkant :oops: De aller fleste forstår jo det når man er gravid så man trenger ikke ha dårlig samvittighet ;)

På "mobben"

Jeg dropper besøk hvis jeg ikke føler meg i form. Klart det har gnagd litt på samvittigheten til tider, men det er virkelig ikke verdt å gå i besøk for så å slite med ettervirkningene i ukesvis etterpå. Har mer enn nok med meg selv for tiden!

Tenk på deg selv og minien!!:) Altså ikke gå<3<3

Jeg hadde GLATT blitt hjemme, alle forstår at formen ikke alltid er på topp - særlig nå når det nærmer seg veldig! :) Så bli hjemme med god samvittighet, du :)

Hormonene er ikke bare bare, og ikke for å knekke deg, men for at du skal vite det er normalt: Hormonene sitter gjerne i kroppen lenge etter du har født. Jeg har vært skikkelig bjørnemor etter fødselen (er ganske rolig ellers) og hisset meg opp/grått/vært sur over diverse ubetydelige ting.. Så ikke sikkert det gir seg med fødsel, men som sagt - veldig normalt, MEEEEN tungvint og kjedelig :/ Det beste er å ta ting med ro, både nå og etter fødselen, ikke stresse og prøve å unngå det som tirrer deg mest.. Feks lurt å være litt streng med lite besøk/korte besøk rett etter fødselen (mannen min har vist folk døren - på en fin måte- uten å være flau for det de første dagene etter fødselen om de ikke har gått etter rimelig tid - som vi har blitt enige om på forhånd ;)). Da er du sliten og som sliten tåler du enda mindre :) Så både nå og etter, prøv å hvil deg så du er opplagt, da er sjansen stor for at du er mye blidere og alle får en bedre dag :)

Da var avgjørelsen tatt! Jeg meldte avbud på festen. Var en skikkelig lettelse!! Jeg er så glad for alle svarene fra dere her inne. Det var til KJEMPE god hjelp! Det hjalp meg i besluttningen. Da er jeg forberedt på at det blir sånn en stund framover, bådr før og etter fødselen. Så nå skal jeg med god samvittighet velge hva jeg orker og ikke orker :) i kveld blir det kyllingvinger, netflix, chips og dip :-) håper dere alle får en fin lørdagskveld!

Da var avgjørelsen tatt! Jeg meldte avbud på festen. Var en skikkelig lettelse!! Jeg er så glad for alle svarene fra dere her inne. Det var til KJEMPE god hjelp! Det hjalp meg i besluttningen. Da er jeg forberedt på at det blir sånn en stund framover, bådr før og etter fødselen. Så nå skal jeg med god samvittighet velge hva jeg orker og ikke orker :) i kveld blir det kyllingvinger, netflix, chips og dip :) håper dere alle får en fin lørdagskveld!

Kos deg maks i kveld!!!

Back
Topp