Hormonelt sammenbrudd

Malloo

Betatt av forumet
Må bare fortelle om sammenbruddet mitt for noen dager siden, haha..
Fikk så mange kjipe følelser, og følelsen av å være redd for å føle meg utenfor og alene i graviditeten i forhold til at ingen av mine venner er gravide, og ja, alle kan drikke og feste som normalt og slikt. Og det samme er jo med kjæresten min.
Desember kommer jo, med mye festligheter og slikt.
Det er jo helt klart verdt det, men alt samlet seg veldig opp og jeg bare lå og grein og grein i armene til kjæresten. Sikkert litt fordi det er heller ingen som vet det enda, så da føler man seg kanskje ekstra «alene» akkurat nå. Måtte nok bare ut, for føltes mye bedre igjen etter det. Men har noen følt litt på det samme før?

Jeg drikker ikke, men skal innrømme at jeg til tider synes det er kjipt å være med på ostekvelder hvor jeg må avstå fra det meste jeg normalt ville spist. Samme med spekemat. Jeg kjenner heller ingen andre gravide. Men tiden går litt fortere når man bare kommer seg inn i andre trimester og slipper å være i dårlig form. Også er det helt klart bedre når andre vet hvorfor man ikke kan delta. Men jeg tror det er helt normalt å kjenne på disse følelsene ♥

Hadde det veldig likt i første svangerskap som 18 år. Mine venner var på et helt annet stadie i livet, og jeg følte meg veldig ensom. Denne gangen derimot har jeg andre venner siden jeg har flytta, som er mye mer støttende og inkluderende. Kjente veldig på frykten for å bli «forlatt» igjen denne gangen når testen var positiv selv om barnet er veldig ønska, men jeg vet jo at de vennene jeg har nå forstår mer og er tilstede.
Har du noen nære venninner du kan fortelle det til? Her har mine nærmeste visst det allerede fra positiv test, og det har vært god støtte å vite at noen vet hvorfor jeg er sliten og ikke kan delta på alt :-)

Hadde det veldig likt i første svangerskap som 18 år. Mine venner var på et helt annet stadie i livet, og jeg følte meg veldig ensom. Denne gangen derimot har jeg andre venner siden jeg har flytta, som er mye mer støttende og inkluderende. Kjente veldig på frykten for å bli «forlatt» igjen denne gangen når testen var positiv selv om barnet er veldig ønska, men jeg vet jo at de vennene jeg har nå forstår mer og er tilstede.
Har du noen nære venninner du kan fortelle det til? Her har mine nærmeste visst det allerede fra positiv test, og det har vært god støtte å vite at noen vet hvorfor jeg er sliten og ikke kan delta på alt :)
Ja, viser vell hvem som er gode venner og ikke i en sånn situasjon uansett :)
Ja jeg har jo både nær søster og bestevenninner, men skal på TUL om 3 uker, så vil egentlig prøve å holde meg med å fortelle det til etter vi har fått bekreftet ett liv der :angelic::Heartred:Heartred

Ja, viser vell hvem som er gode venner og ikke i en sånn situasjon uansett :)
Ja jeg har jo både nær søster og bestevenninner, men skal på TUL om 3 uker, så vil egentlig prøve å holde meg med å fortelle det til etter vi har fått bekreftet ett liv der :angelic::Heartred:Heartred
Kan skjønne det, har også vært på TUL. Tenkte da at det var greit jeg hadde venner rundt meg om det ikke skulle gått så bra, slik at jeg ikke ble «alene» i en vond situasjon. Er jo selvfølgelig valgfritt om når du skal dele, men jeg ser ikke vits med å vente til uke 12 for å dele til de nærmeste :-)

Kan skjønne det, har også vært på TUL. Tenkte da at det var greit jeg hadde venner rundt meg om det ikke skulle gått så bra, slik at jeg ikke ble «alene» i en vond situasjon. Er jo selvfølgelig valgfritt om når du skal dele, men jeg ser ikke vits med å vente til uke 12 for å dele til de nærmeste :)
Ja det er jo sant :) er 8+5 når jeg skal på TUL, så venter nok ikke med å fortelle til uke 12 da tenker jeg :) har bestilt noen bodyer med morsomme tekster på som vi skal bruke å fortelle de nærmeste med, så venter på de i allfall :D

Uff ikke greit å ha det slik :( Jeg føler jeg gruer meg litt til jula med mye spekemat og rødvinspølse, men skal klare å holde meg unna det. Får bare håpe det er noe annet på fatene også. Jeg kjenner flere som er gravide nå, så føler meg heldigvis ikke så ensom :) men det blir nok bedre skal du se :Heartred og premien er jo helt fantastisk.

Back
Topp