Hormonell ubalanse etter abort?

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Selve aborten ble utført i månedsskiftet november/desember 2018, men føler meg enda hormonelt i ubalanse... Kjenner noen til dette? Jeg er helt ekstrem, både i eget humør og hva gjelder medfølelse. Kan begynne å gråte av å se eldre mennesker på butikk alene, som må kjøpe seg billig "fattigslig" mat, og jeg har en voldsom medfølelse for dyr. Lurer på om det kan være hormonelt betinget, eller kanskje er det en del av sorgprosessen min? Jeg mistet bestemoren min i September 2018, og ble gravid rett etterpå... Kanskje er det en senreaksjon av alt? Eller har dere også opplevd hormonell ubalanse etter abort?

Selve aborten ble utført i månedsskiftet november/desember 2018, men føler meg enda hormonelt i ubalanse... Kjenner noen til dette? Jeg er helt ekstrem, både i eget humør og hva gjelder medfølelse. Kan begynne å gråte av å se eldre mennesker på butikk alene, som må kjøpe seg billig "fattigslig" mat, og jeg har en voldsom medfølelse for dyr. Lurer på om det kan være hormonelt betinget, eller kanskje er det en del av sorgprosessen min? Jeg mistet bestemoren min i September 2018, og ble gravid rett etterpå... Kanskje er det en senreaksjon av alt? Eller har dere også opplevd hormonell ubalanse etter abort?
Før var jeg en person som aldri gråt av noe, ikke av filmer, omtrent ikke i begravelser osv.
Etter at vi mistet første i 2017 så rakna det bare, følelsene mine ligger nærmest utenpå og etter at vi mistet minstemann i sommer også så har det bare rent av alt.

Jeg griner, blir sur og er en helvetes berg og dalbane av følelser o_O:eek:

Vi har hatt ganske mye vondt som har skjedd de siste 2årene, men spesielt det å miste har nok påvirket meg mye.

Ikke så mye følelsesmessig, men sånn rent hormonelt var kroppen fortsatt på bærtur da jeg ble gravid åtte mnd etter MA.

Back
Topp