Hormonell sa du?

overasket

Forumet er livet
VIP
Jeg synes i grunnen hormonene har holdt seg forholdsvis i sjakk dette svangerskapet, men i dag kom de fram fra gjemmestedet sitt :p
Må først si at jeg ikke har så mye sinnahormoner, men til gjengjeld har vært veldig plaget med tutehormoner, spesielt med førstemann.

Da jeg leverte eldstemann i bhg i dag gikk jeg innom småbarnsavdelingen for å høre når minstemann kan begynne (han bytter bhg). De begynner å ta inn unger fra og med 5. august og jeg varslet allerede i april om at vi ønsket at han kunne få starte så tidlig som mulig ettersom han skal bli storebror senere på måneden.
Fikk inntrykk av at de ville prioritere oss da det vil være en fordel både for oss og dem at han er godt innkjørt i ny bhg før lillerusket kommer.
Jeg ble derfor litt skuffet da jeg var innom og fikk vite at han ikke får starte før 8. august (ja jeg er klar over at det er tre dager senere). Etter hvert som dagen har gått har jeg tenkt mer og mer på det, jeg har vært sykmeldt siden 2. januar, først pga svangerskapskvalme og senere pga veldig lite energi og jeg kan ikke tenke meg at jeg har mer energi når vi kommer til august, 8. august er jo 14 dager før termin :/ Min kjære har ingen mulighet til å forlenge ferien (han har alt forlenget den med en uke), bhg minstemann går i nå har stengt hele juli, så ikke kan vi flytte ferien heller. Dvs at jeg må være alene med minstemann tre dager på rad 2 uker før termin noe jeg ikke vet om jeg klarer, så etter å ha tenkt litt mer på det bestemte jeg meg for å ringe opp på bhg å høre om det ikke var mulig å la han begynne litt tidligere på uka.
Under samtalen ble jeg bare mer og mer på gråten, håper at forkjølelsen min kamuflerte snufsingen litt, avdelingslederen lovet i hvertfall å se på det selv om det nok kunne bli vanskelig. Da jeg la på kunne jeg slett ikke holde meg lenger og stortutet her jeg satt alene på stua :crybaby2 innser jo at hormonene nok er med på å male situasjonen noe svartere enn den egentlig er så nå har jeg roet meg igjen. Håper avdelingslederen ikke fikk med seg at jeg gråt, vil jo ikke at hun skal tro jeg er helt rar heller, hylgriner for tre dager ekstra "ferie" med gogutten min. Vi finner jo uansett en løsning, enten med mine foreldre, svigers, eller med guttenes tante og onkel :)

Hjalp å slippe ut tårene i det minste da, føles mye lettere nå ;)

Skjønner deg. Er slitsomt å gå gravid å ha ansvaret for et barn i tilegg.
Jeg har vært sykmeldt side 29 april å har gått hjemme med sukkerklompen min hele tiden, i 18mnd faktisk. Jobbet litt i ny og ned bare.
Nå når alt begynner å bli tungt kunne jeg ønske han gikk i barnehagen, men der starter han ikke før 15? August. Litt usikker på datoen enda. Å jeg har termin 19, såe. Ja, om han ikke får begynne tidligere i august må han vente til etter fødsel, kanskje.
Det gruver jeg med til, håper på oppstart så tidlig som mulig!
Har du ikke foreldre som kan hjelpe de de tre dagene? Jeg må nok mase på mine foreldre og svigerforeldre på slutten. Men de har jo sine jobber de og :/

* Lillesøster ventes 19 august *

Da ringte hun tilbake, han får starte 5. august :D
Tar en litt annen oppstart enn de andre, han begynner etter duppen isteden for å være der frem til duppen sånn som de andre skal og jeg blir der sammen han litt mer enn de normalt gjør det dag to, på den måten får de det til :)
Avdelingslederen tok det på sin kappe at hun ikke hadde prioritert han da hun jo var klar over både min termin og at jeg har vært sykmeldt + at bhg han går i nå er stengt hele juli og hun takket for at jeg hadde ringt å sakt i fra. Så dobbel lettelse, han får starte tidligere og hun syntes ikke det var dumt at jeg ringte :)

Skjønner deg. Er slitsomt å gå gravid å ha ansvaret for et barn i tilegg.
Jeg har vært sykmeldt side 29 april å har gått hjemme med sukkerklompen min hele tiden, i 18mnd faktisk. Jobbet litt i ny og ned bare.
Nå når alt begynner å bli tungt kunne jeg ønske han gikk i barnehagen, men der starter han ikke før 15? August. Litt usikker på datoen enda. Å jeg har termin 19, såe. Ja, om han ikke får begynne tidligere i august må han vente til etter fødsel, kanskje.
Det gruver jeg med til, håper på oppstart så tidlig som mulig!
Har du ikke foreldre som kan hjelpe de de tre dagene? Jeg må nok mase på mine foreldre og svigerforeldre på slutten. Men de har jo sine jobber de og :/

Nå løste det seg jo, men hadde helt sikkert fått hjelp fra et besteforeldrepar om det ikke hadde gått i orden, mamma og pappa stiller nesten alltid opp, de er pensjonister og har stort sett mulighet for å komme, men mamma feirer 75 årsdagen sin helga før bhg oppstart og hun er ikke så sprek lenger så kan tenke meg at hun egentlig behøver å hvile seg litt akkurat de dagen og farmoren er tilbake på jobb til da, men farfaren hadde sikkert kunnet komme en tur.

All ære til deg som har gutten din hjemme, her hadde det rett og slett ikke gått, da jeg var på det dårligste måtte min kjære ta syktbarndag hvis en av ungene var syke, for jeg var ikke kapabel til å ta meg av dem på egen hånd. Går jo bedre nå og en dag går fint, i hvertfall med eldstemann, minste har holdt seg frisk så har ikke hatt han hjemme.

Er uansett veldig lettet nå :)

Har du snakket med bhg om oppstart i forhold til din termin? er jo som hos oss sikkert best både for dere og dem at han er godt innkjørt i bhg før babyen kommer.

Bra det ordnet seg :))

Jeg har ikke stort til valg, han fikk ikke barnehageplass tidligere så her har vi kosa oss hjemme siden han ble født :p

Tja, vet ikke. Nå er den barnehagen som han begynner i "ny". Vertfall så skal de i nytt lokale siden det er fult i den som han skulle inn i. Så vet rett å slett ikke om de starter opp noe tidligere :/
Skal i møte på onsdag så håper på å få svar da, å kommer da til å be om å få oppstart tidligst mulig.
Selv skal jeg til lege 23.07 for å finpusse fødselsplan, så jeg, som alle andre, vet ikke når fødselen blir :p

Det hadde vært best om guttn var innkjørt i bhg en stund før babyn blir født ja :)

Bra det ordnet seg :))

Jeg har ikke stort til valg, han fikk ikke barnehageplass tidligere så her har vi kosa oss hjemme siden han ble født :p

Tja, vet ikke. Nå er den barnehagen som han begynner i "ny". Vertfall så skal de i nytt lokale siden det er fult i den som han skulle inn i. Så vet rett å slett ikke om de starter opp noe tidligere :/
Skal i møte på onsdag så håper på å få svar da, å kommer da til å be om å få oppstart tidligst mulig.
Selv skal jeg til lege 23.07 for å finpusse fødselsplan, så jeg, som alle andre, vet ikke når fødselen blir :p

Det hadde vært best om guttn var innkjørt i bhg en stund før babyn blir født ja :)

Her fikk han heldigvis plass selv om han kom etter fristen (hadde termin 22. august med han også, men han kom ikke før 2. september), Hadde han ikke hatt bhg de første månedene i år vet jeg ikke hva vi skulle gjort, hadde måtte finne en dagmamma eller noe.
Håper dere rekker innkjøring før lille kommer, her regner jeg jo ikke med å få før termin da jeg har gått over med begge guttene, men man kan selvsagt aldri vite.

Her fikk han heldigvis plass selv om han kom etter fristen (hadde termin 22. august med han også, men han kom ikke før 2. september), Hadde han ikke hatt bhg de første månedene i år vet jeg ikke hva vi skulle gjort, hadde måtte finne en dagmamma eller noe.
Håper dere rekker innkjøring før lille kommer, her regner jeg jo ikke med å få før termin da jeg har gått over med begge guttene, men man kan selvsagt aldri vite.

Jeg har aldri vurdert dagmamma, men skjønner de som må ;)
Håper jeg å vi rekker, men lite trolig. Jeg fødte en dag før termin,men betyr ikke at det skjer før denne gangen og :p

Back
Topp