Hormonell reaksjon?

pearlywhite

Andre møte med forumet
For ikke så alt for lenge siden fant jeg ut at jeg var gravid - i lykkerus og med bevissthet om at våre foreldre har "lengtet" etter å bli besteforeldre, valgte vi å fortelle de det allerede neste dag. Jeg er nå 6 uker på vei.

En av mine største bekymringer har faktisk vært angående et arrangement i forbindelse med jobben neste helg. Jeg har vært mest frempå med tanke på drikking av alkohol, og hvilken unnskyldning skulle jeg da komme med? Jeg bestemte meg ganske raskt for at jeg ikke ville delta i det hele tatt, men alle unnskyldninger virket bare dumme og usannsynlige. Jeg har aldri vært den typen som kunne ha dratt en hvit løgn uten å ha følt meg gjennomskuet etterpå. Dessuten har jeg enormt med respekt for mine kolleger.

I kveld var jeg hos èn av de som står bak arrangementet. En kollega som jeg stoler på, som jeg kan være personlig til og som jeg føler meg på bølgelengde med. Jeg har lengte følt at det eneste rette var å fortelle det som det var, dog at det var veldig tidlig enda. Samtidig var jeg usikker på hvilken reaksjon jeg ville møte. Før jeg rakk å si det selv, ble jeg spurt om jeg var gravid. Det ble til at jeg sa det som det var. Vi hadde en fin samtale, men jeg dro derifra med en følelse av anger - selv om at jeg er rimelig klar over at hvis jeg ikke hadde sagt det, hadde jeg angret på det også.

Jeg ble faktisk så nedenfor når jeg kom hjem, at tårene begynte å renne. Jeg fikk liksom ikke den reaksjonen jeg håpte på - verken "gratulerer" eller en skikkelig bekreftelse på at jeg ikke måtte være redd for at jeg hadde sagt det. Føler det står av liten respekt til den lille spiren i magen, samt at jeg virker alt for umoden ettersom jeg valgte å fortelle det til en kollega såpass tidlig i graviditeten.

En liten utblåsning fra meg med mine hormonelle følelser... Hva mener dere?

Gratulerte ikke kollegaen din deg? Da forstår jeg reaksjonen godt, det er jo naturlig å forvente at man skal reise fra en slik samtale tilfreds med å ha fortalt det..

Det var jo ganske dårlig å ikke si gratulerer en gang, når man velger å si det så tidlig :(

Ja man skal liksom føle seg litt spesiell når man er heldig å bli valgt ut til å høre nyheten så tidlig..

Det var jaggu en dårlig reaksjon fra kollegaen din hvis hun ikke gratulerte deg engang!!! Skjønner godt at du ble nedfor og tok til tårene jeg! Det hadde jeg lett gjort sjøl også hvis jeg hadde fått en sånn respons på noe så stort

Hun ble jo entusiastisk over at hun "tippet rett", men jeg fikk ikke den gode følelsen man får når man velger og betro seg til folk. Derfor sitter jeg igjen med en følelse av det var alt for tidlig av meg til å meddele det...

Dårlig gjort av din kollega! Og i litt hormonell "rus" så er alle følelsar tilatte! Greit å slippa tårene laus då! Men ein skikkelig gratulasjon hadde virkelig vore på sin plass!

Vel,du må bare spørre deg selv om hvorfor du valgte å si det. Var det for å få stor klem og gratulasjon,eller var det for å gjøre det lettere for deg selv i forhold til jobb?

Har selv sagt det på jobb,da jeg jobber på småbarn i en barnehage og trenger tilrettelegging. Ventet ikke noen reaksjon,fikk heller ikke det,men nå kan jeg iallefall slappe av på jobb fremover uten å måtte lyve om hvorfor jeg ikke kan løfte,hvorfor jeg løper på do og kaster opp o.s.v.

Det jeg mener er at d å si ifra på jobb kan være en bra ting for deg selv fremover,selv om ikke alle blir like glade for det.
De positive reaksjonene vil du få til gangs når de som bryr seg om deg får vite det :D
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Vel,du må bare spørre deg selv om hvorfor du valgte å si det. Var det for å få stor klem og gratulasjon,eller var det for å gjøre det lettere for deg selv i forhold til jobb?

Har selv sagt det på jobb,da jeg jobber på småbarn i en barnehage og trenger tilrettelegging. Ventet ikke noen reaksjon,fikk heller ikke det,men nå kan jeg iallefall slappe av på jobb fremover uten å måtte lyve om hvorfor jeg ikke kan løfte,hvorfor jeg løper på do og kaster opp o.s.v.

Det jeg mener er at d å si ifra på jobb kan være en bra ting for deg selv fremover,selv om ikke alle blir like glade for det.
De positive reaksjonene vil du få til gangs når de som bryr seg om deg får vite det :D
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar :-) Det er vel som du sier - mest for å få forståelse for at jeg ikke er like effektiv i jobben som jeg i utgangspunktet er, noe som skyldes litt oftere doturer, litt trøttere, mer sulten osv. Gleder meg på positive reaksjoner - i alle fall til å høre "gratulerer". Hittil er det en kollega og sjefen som vet det, utenom de vordrende besteforeldrene. :-)

Back
Topp