Hormonell mamma på barnahagetilvenning..

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Jaja, i dag måtte jeg seriøst kjempe mot tårene da jeg innså at podens nye barnehage har færre lekebiler enn den forrige :-P

Rart at svangerskap skal være så forskjellige, merket ikke noe til hormoner forrige gang

Jeg har sett frem til barnehagestart en stund nå, men hver gang jeg leser en artikkel om det spruter tårene her.. Humørsvingninger så jeg ikke klarer å følge med selv, hehe.. Håper bare jeg klarer å skjerpe meg de dagene vi skal ha barnehagetilvenning, sånn at det blir en bra start:)

Jaja, i dag måtte jeg seriøst kjempe mot tårene da jeg innså at podens nye barnehage har færre lekebiler enn den forrige :-P

Rart at svangerskap skal være så forskjellige, merket ikke noe til hormoner forrige gang

Hærlig

dag 2 i barnehagen for oss. Spennende tid!

Jeg tror fortsatt jeg har barselstårer, over 13 mnd etter fødselen. Det har ikke blitt verre av graviditeten, heldigvis. Minien begynner i bhg på mandag som kommer nå, jeg skal være med ham i tre dager, så er bhg stengt i to dager for planleggingsdag. Det blir sambo som skal levere, så da slipper jeg grining fra både mini og meg hver morgen. :p
Så kan jeg hente en strålende blid og fornøyd gutt om ettermiddagen. Grei ordning. :)

Vi begynner med barnehagetilvenning i morra. Håper det blir lite dramatikk, men frykter det værste. Det er hardt for mammahjertet å godta at noen andre skal passe på det mest dyrebare jeg har store deler av dagen. Blir nok værre for mamman enn for guttungen :-)

Vi begynner med barnehagetilvenning i morra. Håper det blir lite dramatikk, men frykter det værste. Det er hardt for mammahjertet å godta at noen andre skal passe på det mest dyrebare jeg har store deler av dagen. Blir nok værre for mamman enn for guttungen :-)
Fortell hvordan det har gått, om dere har noen gode råd å komme med o.l :) vi starter første dag 17 aug, og jeg er veldig ambivalent for tiden merker jeg..

Fortell hvordan det har gått, om dere har noen gode råd å komme med o.l :) vi starter første dag 17 aug, og jeg er veldig ambivalent for tiden merker jeg..
Nå skal vi snart hente kiddo i barnehagen. Han har fått være der siden lunsj alene. Det har gått over all forventning, de er så flinke der. Han virker trygg allerede, gråt ikke når vi dro. Foreløpig går dette over all forventning ☺️

Nå skal vi snart hente kiddo i barnehagen. Han har fått være der siden lunsj alene. Det har gått over all forventning, de er så flinke der. Han virker trygg allerede, gråt ikke når vi dro. Foreløpig går dette over all forventning ☺️
Så godt å høre:) Håper vi får samme erfaring.. Vært en del i åpen barnehage tidligere, og han elsket å være der med de andre barna.. Så håper han trives her også, selv om vi ikke er til stede.

Unnskyld, men haha! :D Jeg elsker hormoner!

Hos oss går det veldig bra. Ikke helt fornøyd når barnehage sekken kom frem i dag (dag 4), men hun fikk litt tid til å leke litt utenfor bilen, da ble alt greit. Hun er alene fra 10-15 i dag.

Tendens til litt gråt da jeg gikk, men med litt tullevinking fra mamma og en god førskolelærer hånd gikk det bra

Her begynte mini i bhg på mandag og det har gått som en drøm! :D kun mor som griner en skvett i bilen etter å ha levert fra seg gullet som ikke har tid til å si hade for det er så spennende i bhg :)

Så godt å høre:) Håper vi får samme erfaring.. Vært en del i åpen barnehage tidligere, og han elsket å være der med de andre barna.. Så håper han trives her også, selv om vi ikke er til stede.
Vi har også vært i åpen barnehage, flott tilbud :-)

I dag tror jeg at jeg begynner å forstå hva folk mener nå de sier "det gir så dårlig følelse å overlate henne til fremmende"....

I dag tror jeg at jeg begynner å forstå hva folk mener nå de sier "det gir så dårlig følelse å overlate henne til fremmende"....
Uff, kan ikke være noe god følelse nei:( Nå har jeg litt vondt i magen igjen ved tanke på barnehagestart neste uke.. Trøster meg med at nesten alle jeg kjenner forteller om barn som stortrives i barnehagen! Prøver å se på det som et skritt videre i utviklinga, men det er litt sårt..

Jeg er førskolelærer og jeg kjenner det knyter seg i magen bare av tanken på at jeg skal overlate barnet mitt til en fremmed barnehage..

Uff, kan ikke være noe god følelse nei:( Nå har jeg litt vondt i magen igjen ved tanke på barnehagestart neste uke.. Trøster meg med at nesten alle jeg kjenner forteller om barn som stortrives i barnehagen! Prøver å se på det som et skritt videre i utviklinga, men det er litt sårt..
Det tror jeg du har helt rett i

kjenner til de hormonen ja, blir så sliten.

Vår gutt har gått i barnehage 1 år og stor trivdes der. men det var ikke alltid like lett å si hadet. merker det var veldig avhengig av hva de som jobber der gjorde og hvem det var. Han hadde sin favoritt og hvis hun var der på morgenen gikk leveringen kjempebra. Men selv om det noen dager var tårer når vi leverte gikk det raskt over og noen dager ville han ikke hjem. For han koser seg når han først er der.

Nå har vi flyttet og vi holder på med barnehagetilvenning på nytt...
Han har ikke vært alene enda, pappaen har vært der både i går og i dag. i morgen skal han ha fri så blir det en lenger dag alene på torsdag. Er veldig spent på det. Håper bare han finner en voksen han føler seg trygg på, for der har jeg erfart er alfa og omega.

Hormonella slet veldig med tårene da hun skulle forlate sitt sovende barn i bhg i dag. :p

Back
Topp