hormonell hodepine?

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Flere som plages med hodepine?

Jeg har plagdes nå i over en uke med hodepine hver dag. Er forferdelig slitsomt pluss at jeg må jo begrense paracetbruken. Er sånn type som gjør vondt når jeg rister på hodet eller beveger/anstrenger meg. Men ofte også bare av å sitte i ro. Blir enda verre med mindre søvn.

Jeg har plagdes med hormonell hodepine i over ett år før jeg ble gravid rundt hver eggløsning og menstruasjon.

Problemet er jo at nå går det ikke over derfor lurer jeg på om noen har råd eller opplevd lignende? jeg følger råd om søvn, regelmessig mat og mosjon så er ikke det og er ikke stress.
 
Denne hodepinen er helt grusom. Har dessverre ikke noe annet råd enn at du kan prøve migrenestift. Det er mentholstift som du kjøper på apotek. Du må spørre etter den da det er kjølevare.
Du smører den i tinningen. Den kjøler ned og kan hjelpe litt på isllefall.
Jeg smører i panne,tinning,kjeve,nakke og hals når heg er desperat. :shy:

Håper du slipper å ha det sånn igjennom hele graviditeten. :)
 

Vedlegg

  • 35A71964-7B78-48DB-8A87-FF0A35E3D449.jpeg
    35A71964-7B78-48DB-8A87-FF0A35E3D449.jpeg
    26,5 KB · Visninger: 2
Flere som plages med hodepine?

Jeg har plagdes nå i over en uke med hodepine hver dag. Er forferdelig slitsomt pluss at jeg må jo begrense paracetbruken. Er sånn type som gjør vondt når jeg rister på hodet eller beveger/anstrenger meg. Men ofte også bare av å sitte i ro. Blir enda verre med mindre søvn.

Jeg har plagdes med hormonell hodepine i over ett år før jeg ble gravid rundt hver eggløsning og menstruasjon.

Problemet er jo at nå går det ikke over derfor lurer jeg på om noen har råd eller opplevd lignende? jeg følger råd om søvn, regelmessig mat og mosjon så er ikke det og er ikke stress.
Hei! Sniker meg inn fra november da jeg kanskje kan ha noen råd etter 2 graviditeter med kronisk svangerskspsmigrene:
-isposer kan lindre mye smerte
-stiften som anbefales over kan hjelpe
-test ut naprapat/akupunktur
-synet kan påvirkes av graviditet, så det kan være verdt å ta en sjekk
-prøv å veksle mellom kaldt og varmt vann i dusjen for å øke blodgjennomstrømningen
 
Denne hodepinen er helt grusom. Har dessverre ikke noe annet råd enn at du kan prøve migrenestift. Det er mentholstift som du kjøper på apotek. Du må spørre etter den da det er kjølevare.
Du smører den i tinningen. Den kjøler ned og kan hjelpe litt på isllefall.
Jeg smører i panne,tinning,kjeve,nakke og hals når heg er desperat. :shy:

Håper du slipper å ha det sånn igjennom hele graviditeten. :)
Hei! Sniker meg inn fra november da jeg kanskje kan ha noen råd etter 2 graviditeter med kronisk svangerskspsmigrene:
-isposer kan lindre mye smerte
-stiften som anbefales over kan hjelpe
-test ut naprapat/akupunktur
-synet kan påvirkes av graviditet, så det kan være verdt å ta en sjekk
-prøv å veksle mellom kaldt og varmt vann i dusjen for å øke blodgjennomstrømningen

tusen takk for nyttige tips. Skal prøve alt!
 
Her har det også startet opp for fullt :( er 13+3 nå. Sist hadde jeg det hver dag når jeg var 13, 14 og 15 uker på vei, lurer på om det er noe med hormonnivåene disse ukene jeg reagerer på. Er skikkelig fælt :(
 
Back
Topp