Hormonbehandling og kosthold

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Dere som holder på med hormonbehandlinger, hvor nøye er dere på kosthold?
Jeg prøver å spise mye grønnsaker og egg hver dag, og lite sukker. Er forsiktig med koffeininntaket.
Men etter en kjemisk og nå mensen, har jeg egentlig mest lyst til å dykke ned i smågodtposen i dag!:dead:

Jeg skal begynne på Gonal-F injeksjoner fra i kveld, også på kontroll om en uke for å finne ut når jeg skal sette Ovitrelle. Venter på henvisning til IVF.

Har jo holdt på en stund nå, så usikker på hvor nøye jeg skal fortsette å være. Er det viktigere noen steder i syklusen enn andre?

Pleier å ta en glass vin samme dag som jeg setter Ovitrelle, etter anbefaling av gynekolog.

Tar multivitaminer og omega 3, venter på Myo- Inositol i posten.

Har PCOS, men er normalvektig og har normale hormonprøver.

Har ett barn fra før, helt naturlig. Og der tenkte jeg ikke så mye over kostholdet osv.

Hvor nøye er dere, og er dere nøyere visse dager i syklusen enn andre?

Last edited:
Hei,
Kosthold og prøving er et interessant tema. Jeg hadde en periode i sommer og fram til jul hvor jeg levde på lavkarbo. Ikke superstrengt, men nok til at migrene og eggløsnings-/menssmerter roet seg. Etter jul har syklusen min klusset seg til igjen, noe de ikke var helt fornøyd med på Ullevål, men får begynne på sprøyter i morgen likevel. Vurderer moderat lavkarbo framover pga de positive reaksjonene fra kroppen sist gang.
Er helt ny i ivf gamet etter å ha fått guttungen på naturlig vis for 11 år siden, og krysser alt, både for meg og deg!

Hei,
Kosthold og prøving er et interessant tema. Jeg hadde en periode i sommer og fram til jul hvor jeg levde på lavkarbo. Ikke superstrengt, men nok til at migrene og eggløsnings-/menssmerter roet seg. Etter jul har syklusen min klusset seg til igjen, noe de ikke var helt fornøyd med på Ullevål, men får begynne på sprøyter i morgen likevel. Vurderer moderat lavkarbo framover pga de positive reaksjonene fra kroppen sist gang.
Er helt ny i ivf gamet etter å ha fått guttungen på naturlig vis for 11 år siden, og krysser alt, både for meg og deg!

Så interessant at du merket det sånn på kroppen!
Jeg har regelmessig syklus, med eggløsning. Går på Gonal-F injeksjoner nå, mannen har akkurat tatt sine prøver, så når svarene kommer blir henvisning til IVF sendt.
Krysser fingrene jeg og!!

Eneste er at jeg har gått mer opp i vekt nå (som er ønsket), siden jeg har vært veldig tynn hele veien, så får se :) har spist mer feit mat (mye fet fisk og rikt på næring), men ikke så mye mettet fett. Men likevel lagt på meg av riktig mat. Så tar jeg Q10, folsyre og inositol, omega 3. Mye nøtter og frukt. Avokado og ananas er visstnok en bra frukt for ivf’ere. Det er forskjellene jeg gjør nå. Rett og slett stappe i seg det som er bra for fertiliteten. Myyyyye fet fisk. Nå spiser jeg til og med sursild og makrell :o noe jeg ikke har likt da jeg var yngre :p det er egentlig ikke så aller værst ;)

Back
Topp