Hordan regner dere ca termin ?

babysyyyk

Forelsket i forumet
har gått inn på mange terminkalkultaorer og får forsellige svar.
vil vite ca hvor langt på vei jeg er.
Hadde sist mensen 1 August og gikk positiv eggløsningstest 17 August.
går jeg etter siste mens er jeg 5 uker og 2 dager, men hvis jeg går ut i fra befruktningen altså ca 18 August er jeg akkurat 5 uker i dag.

går jeg derimot utifra testdato fra klinikken som var 14 dager etter innsett er jeg kun 4+5 uker....
hmmm
har hatt fryseforsøk i helt naturlig syklus, null medisiner:)

Jeg lurte på dette selv da jeg ble gravid, da jeg gikk en "ekstra" uke på medisiner før innsettet. Fikk beskjed om å ta utgangspunkt i at når man testet positivt etter behandlingen på klinikken, så er man fire uker på vei. Stemmer jo rimelig greit med at spiren ikke har vært i magen særlig lenge, og den umulig kan ligge den evt "ekstra" uka forran i utviklingen - om du henger med? Om nødvendig, så flytt TR datoen din slik at den står ca to uker før insettet. Jeg fikk TR den 8 mai, men legene går ut i fra den 15 - på grunn av det sene innsettet ;)

Er du alene om å ha hatt ass bef inne på terminforumet eller?

Har plages litt jeg også med å finne termin dato. Men på noen kan du legge inn befruktning, å det blir vel uttaksdatoen har jeg forstått? Jeg hadde mens 8aug, uttak 23 å innsett 26. Har funnet ut at termin er 18 mai?! S jeg er 4+2 i dag. Men er ikke sikker:)

Hvis det er ferskforsøk så går man jo ut i fra uttaket som dagen for befruktning. Men siden du har hatt fryseegg så må du vel gå ut i fra hvor mange dager egget ditt var når det ble satt inn. Hvis det var på dag 2 det ble fryst så kan du ta datoen du satt egget inn og minus 2 dager. Skjønte du hva jeg mente? :)

Back
Topp