Hordan lærte du babyen din å sovne?

førstefødte har enda ikke lært seg å sove[&:] hun er 5
Minstemann bare sovna i vuggen. Etterpå sovnet han i senga si.
Hadde et par kvelder hvor jeg satt på rommet hans å strøk han på kinnet. Når han er urolig nå så gjør jeg det samme og han sovner fort[:)]

Værre med jenta. Der forsøkte jeg alt. T.o.m ferber. det funka i noen år, men nå er vi tilbake til "vil ikke sove/får ikke sove"[&o]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

førstefødte har enda ikke lært seg å sove[&:] hun er 5
Minstemann bare sovna i vuggen. Etterpå sovnet han i senga si.
Hadde et par kvelder hvor jeg satt på rommet hans å strøk han på kinnet. Når han er urolig nå så gjør jeg det samme og han sovner fort[:)]

Værre med jenta. Der forsøkte jeg alt. T.o.m ferber. det funka i noen år, men nå er vi tilbake til "vil ikke sove/får ikke sove"[&o]

Oi da! 5 år faktisk... Må være slitsomt for henne også det?

Hun pleide sovne godt i vuggen, men den tid er forbi,hehe[:)]

Skal prøve disse tipsene, og så får man ta tiden til hjelp, hun skal ikke føle seg utrygg og redd, så det får ta tid!

Tusen takk for at dere tar dere tid og svare[:)]

Trengte ikke å lære han å sove her..
Han har fiksa sine egne rutiner og er en engel å legge om kveldene nå..
Han pludrer 5-10min så sover han [:)]

hu bare gråt, så inntil hu var 10 mns ca , sovna hu på puppen, eller ble bært i meitai.

ikke for gråtekurer.

nå smågriner hu gjerne et par minutter, men hører hvis ho reiser seg i senga, da går eg inn. lykke til ;)

Hatt samme rutiner for dagen og søvnen fra dag 1! Så har vi justert leggetiden etter som han er blitt større, f.eks la vi han kl 1730 når han var 1 til 1,5 fordi han var trøtt da, og da sov han til 8 neste dag. Nå blir han 3 og har fortsatt de samme rutinene, når klokken på mobilen ringer kl 1930 da er det kvelds og så leggetid etterpå. Så vi har bare hatt faste rutiner, og da har han skjønt at nå er det natta.

Det lærte han seg selv..

følger med på denne....

Back
Topp