Hordan interesserer venninnene deres seg for magen deres?

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Hei!

Er venninnene deres interesserte i deres ve og vel nå som dere er gravide?

Har ikke fortalt det til så mange da, men fortalte det til en av mine nærmeste. Kanskje bare jeg er hårsår, men jeg trodde kanskje hun ville sende meg en melding eller ringe eller noe for å høre hvordan ståa er. Hun vet jo at vi har mistet før og at jeg er nervøs og dårlig! Hun er mamma selv så det skulle jo ikke være sånn at hun syns det var dumt med baby... Prøvde å ringe henne selv, men hun tar ikke tlf og ikke ringer hun tilbake [:(] jeg som bare vil ha litt oppmerksomhet [;)]

trist at hun ikke viser noen interesse da bæibi, men det kan jo være tilfeldigheter som gjør at hun ikke har tatt kontakt også - veldig mange som ligger med spysjuke om dagen for eksempel...

Selv er jeg så kort på vei at jeg bare har fortalt det til mamma og svigerforeldrene mine, men jeg er sikker på at flere av venninnene mine kommer til å bli fra seg av glede når jeg forteller det. Går bare og venter på at tiden skal gå så jeg kan røpe hemmeligheten vår...

Man vet jo aldri! Det kan jo være hundre tusen grunner til det! Jeg vil jo ikke mase på henne heller, tenker hun ringer når hun ringer. Vi har pleid å prate nesten hver dag da så ikke vet jeg... Det tar ikke all verdens tid å sende en melding heller!

Lykke til med avsløringen [:D]

Noen av vennine mine er ganske opptatt av det, Mens noen har Jeg mistet mye kontakt med.
Kanskje man nå ser hvem som er di orntlige vennene??????
Men det kan joh også være noen som har problemer med og vite hva di skal si for noe.... [:D]

hun sier selv hun ikke vil ha flere... Ikke har hun en mann å få dem med heller...[;)] men takk du

Skjønner at du er litt skuffet! Man blir jo så glad over å være gavid, og tenker mye på det selv, så man ønsker jo at andre skal være opptatt av det også!

Men det kan jo være at venninna di ikke tenker like mye på det som deg! Men er enig i at det hadde vært hyggelig av henne å bry seg litt om hvordan det går da!

Håper det ordner seg. Du kan jo ta det opp med henne på en hyggelig måte neste gang dere snakkes?

Klem, M

Kanskje hun selv prøver å bli gravid og at hun derfor ikke helt vet hvordan hun skal forholde seg til deg.

Mine er veldig interesserte, å følger med med hele tiden!
Alle (mine nærmeste) viser stor interesse og ikke minst omsorg!

Så glad i alle "go jenten" mine

Kathrine

Uff trist. Aner ikke hvorfor hun gjør dette.. ???

Mine veninner spør meg alltid enten på tlf eller på sms om alt er ok med magen?? ;) Så jeg er heldig.

Skjønner godt du vil ha oppmerksomhet... DET ER EN FANTASTISK BEGIVENHET. Jeg ønsker selvsagt også at andre bryr seg.. Håper det blir bedre etterhvert..

Lykke til

bestevenninnen min ble skuffet da jeg ble gravid, avviste meg helt. Thea er over året nå, og hun har ennå ikke sett hun. Jeg spurte engang om jeg skulle maile et bilde da hun var 5 mnd, men da sa hun"neida, du trenger ikke det, har sett hun før"... (jeg sendte mms fra sykehuset da hun ble født)..

litt delte meninger om flere av venninene...noen bryr seg og sender masse mld men noen hører jeg ikke noe fra lenger...menplutselig sender di ei mld hvor det står husk at jeg støtter deg osv...så lei i grunn...akkurat som om det blir noe bedre av å sende ei mld hver 4 mnd for å si jeg tenker på deg:) vel...hmm...ikke for meg...

Jeg er fremdeles så tidlig i mitt svangerskap at bare jeg, min mann og min mor vet om det foreløpig, men jeg vil tro (og håpe) at venninnene mine (iallefall de to som i tillegg er mine søstre) vil bli over seg av begeistring....!
Jeg blir 30 år i september, og min mann er snart 33, (vi giftet oss i sommer) så både venner og familie har jo "mast" på oss i årevis, og mener vi er altfor treige... (Min manns søster traff for eksempel sin mann etter at jeg og min mann ble sammen, og de har allerede har fått to barn sammen...)

En av venninnene mine hadde en spontanabort rett før jul, så jeg vet ikke hvordan hun vil reagere...men når tiden er moden må jeg jo fortelle det til henne også, men jeg tror hun vil ta det fint. Triste saker når sånt skjer iallefall...[:(]

Iallefall, det blir spennende å se hvordan "mine" reagerer...jeg tror som sagt de vil bli glade og bry seg om hvordan det går, for mine foreldre og søsken blir det jo første barnebarn og niese/nevø...[:)]

Støtte og oppmerksomhet er iallfall viktig!

Jeg har også en del venninner som reagerer temmelig kjølig på dette at jeg er gravid.

Litt trist det, men kan jo nesten skjønne en del av dem også... alle rundt dem driver og etablerer seg og da er det ikke så artig dersom man er singel. Hvem skal man leke med i fremtiden liksom?

Jeg kompenserer med å snakke om graviditetet med de få venninnene som er interessert, selv om de ikke er de nærmeste. Gravide venninner er jo de beste om man har noen sånne! De synes jo det er interessant å høre om kvalmen er verst på morgenen eller kvelden, hvor mange ganger på do iløpet av natten osv [:D]

Trikset er nok å prate med damer som er gravide/har vært! Damene på min jobb er totalt uinterreserte. Ingen av dem har barn. De er sånne friskuser som jobber hele døgnet. De syns jeg er snodig som ikke er i hundre. vet ikke hvorfor egentlig, men jeg fortalte til hun ene at jeg hadde hørt hjerteslag i går, hun kunne ikke vært mer uengasjert... angra med det samme jeg sa det!

Når det er sagt så ringte min venninne nå nettopp og lurte på hvordan det gikk med magen [:D] da ble jeg glad! Hun var glad for at det hadde gått bra på ul! Det var kos! Kos til henne! Uff føler meg helt egoistisk her som bare vil at alt skal handle om MEEEG![8|][:D][8|]

m

stort sett alle på jobben har fått babysyka etter jeg ble gravid[8D] nå er jeg sykemeldt men tar meg en tur innom og da blir vi sittende å skravle om alt babydill.ikke mange på jobben som har unger.vi er mange i tidlig tyveårene så ska se det bli en liten babyboom om ett år eller 2!

Back
Topp