Hoppehusker

lykkeliten

Glad i forumet
jegh ar kjøpt sånn Fisherprice jungle hoppehuske til min sønn , han er 6 mnd , og jeg fikk beskjed både på helsestasjonen og babyshop at den egnet seg for barn på 1 år.

men mange av mine venninner  har sånne hoppehusker man fester i dørkarmen/taket og sånne fisherprice husker  , sånn som jeg har kjøpt. 

hva mener dere ? er det for tidlig å sette unga sidne på 6mnd oppi en sånn bare for å prøve litt en gang i blandt eller ikke

helsesøstra vi går til da at sånnegåstoler/hopephusker er skadelig for bekkenet !!

trenger tips og råd !!!!

Beklager, men jeg er redd du har gjort et skikkelig bomkjøp. Slike produkter burde forbys.

hvorfor får jeg ikke sett når folk svarer

eller er det jeg som ikk skjønner no av dette ?????

nå fikk jeg sett.

ja føler dette var et skikkelig dårlig kjøp.

ja får legge den ut på finn.no

Ryggraden til en på 6 mnd er ikke laget for en hoppehuske.

Ikke det beste kjøpet gitt.....

nå har jeg ikke noe hast verk med å pakke den opp og prøve den med en gang . men om noen mnd kan det jo ikke være så skadelig om han sitter i den i noen min.  kjenner flere som har sånne hoppehusker man fester i taket, og de har jo ikke "ødelagt" unga sine, ved å ha de i sånne i non min om gangen ,,

Du gjør jo som du selv vil :)
Men ville nok ha ventet noen mnd ja. I allefall til han setter seg opp selv og ryggen er sterk nok

ja var det jeg og tenkte, og vnte til han klare å sitte selv , men man får jo så mye forskjellig info overalt at man blir helt susete av dette.

men som 8-9 mnd kan det jo ikke være farlig om han sitter litt i den .

Det trenger ikke å vises nå, men de kan få hofte/bekken/rygg problemer når de blir større blant annet. I følge en av de legene som har forsket mest på hofte/bekken problemer, så ser de at det er blitt betraktelig mange flere som har hofte/bekken/ryggproblemer sammenlignet med før gåstolene og hoppehuskene ble populære. 

Tanntrollet09 skrev:
Det trenger ikke å vises nå, men de kan få hofte/bekken/rygg problemer når de blir større blant annet. I følge en av de legene som har forsket mest på hofte/bekken problemer, så ser de at det er blitt betraktelig mange flere som har hofte/bekken/ryggproblemer sammenlignet med før gåstolene og hoppehuskene ble populære. 

jaa vet det . derfor jeg lurer så på når man kan bruke sånne hoppehusker  litt . 

Kast den!
Et barn har ingenting i en slik å gjøre uansett alder.Ville verken brukt den selv eller solgt den for å lure andre. Det er skadelig, bevist og noe de fleste er klar over idag. Ungen har like mye glede av å ligge på gulvet å utforske selv. Å passifisere dem slik er kun negativt.

Thejohan skrev:
Gjør ungen din en tjeneste og kast skiten!

Hvorfor vil du bruke den?
-om det er noen som helst mulighet for at det ikke er bra for barnet ditt så er det vel egentlig ikke så mye å lure på...

Kast den du! Eller selg den og kjøp en trygg matte på gulvet hvor barnet selv kan lære å hoppe! :)

loveyou skrev:
nå har jeg ikke noe hast verk med å pakke den opp og prøve den med en gang . men om noen mnd kan det jo ikke være så skadelig om han sitter i den i noen min.  kjenner flere som har sånne hoppehusker man fester i taket, og de har jo ikke "ødelagt" unga sine, ved å ha de i sånne i non min om gangen ,,

Vet vi virkelig om de har ødelagt rygg/bekken på ungene sine allerede? Det er en grunn for at antall folk her til lands sliter med rygg/bekkenplager, og jeg tror hoppehusker har en del av skylden..

Hvorfor leverer du den ikke tilbake hvis du nettopp har kjøpt den? hadde ALDRI satt en unge oppi en sånn!

Back
Topp