Hoppehuske

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Jeg vet at en del er imot disse huskene.. Jeg har i utgangspunktet IKKE tenkt å kjøpe slik til Theo, men sambo vil. Når han spør meg hvorfor jeg ikke vil at han skal ha det, så sier jeg at det er pga at jeg har hørt at de ikke er bra for dem.. Så spør han hvorfor da. Og dette vet jeg ikke svaret på.

Så hvorfor er det det er skadelig for dem? Send gjerne en link til en artikkel eller noe [:)]

vi brukte sånn hoppe leke til storesøster,og syns det har vært fint å bruke[:)]
vi kommer til å ta den frem til Emil også..

den første tiden hun brukte den kom ikke bena ned i gulvet engang,så jeg ser ikke noe skade i den forstand!!

jeg vet ikke akkuratt hvorfor det er skadelig med slike leker/husker..
men det er sikkert noe med rygg og ben å gjøre..

samme årsakene som gåstol regner jeg med..

Her

Hemmer fysisk og mental utvikling Flere forskningsresultater har vist at gåstol ikke bare er unødvendig, men også kan hemme barnas utvikling. En studie gjort av University College i Dublin viste ifølge BBC at for hver 24. time babyen brukte i gåstol, tok det 3.3 dager lenger før barnet kunne gå uten hjelp og 3.7 dager lenger før barnet kunne stå uten hjelp. Gåstol hemmet altså utviklingen dramatisk. Flere andre forskningsresultater peker i samme retning. En artikkel i Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics viser at en studie også konkluderte med at barns mentale kapasitet gikk ned dersom barnet brukte gåstol.

Signerer TauZa! pluss at den legger hele kroppsvekta til barnet på bekkenet, noe som ikke er å anbefale!

Jeg personlig forstår ikke hvorfor man skal bruke noe som kan skade barnet i det lange løp, selv om en bare skal bruke den litt...

Hoppehuske, gåstol, hoppestol osv er ting som "vi hadde når vi var små, og vi tok ikke skade av det?" men så kan man lure på hvorfor vår generasjon er så plaget med nettopp rygg/bekkenproblemer..?

har ikke hoppehuske,men hadde gåstol til største når hun var liten.brukte den 5min om dagen kanskje.var kjekk å ha når jeg skulle på do og sånn.så visste jeg hvor hun var!tror seriøst ikke hun tok skade av det!så kommer nok til å bruke den av og til når minsta her blir stor nok;)

ORIGINAL: [Malin]

Signerer TauZa! pluss at den legger hele kroppsvekta til barnet på bekkenet, noe som ikke er å anbefale!

Jeg personlig forstår ikke hvorfor man skal bruke noe som kan skade barnet i det lange løp, selv om en bare skal bruke den litt...

Hoppehuske, gåstol, hoppestol osv er ting som "vi hadde når vi var små, og vi tok ikke skade av det?" men så kan man lure på hvorfor vår generasjon er så plaget med nettopp rygg/bekkenproblemer..?

[:)]

Alt med måte syns jeg:)

ORIGINAL: Mammaslilleklump

Alt med måte syns jeg:)

Ikke for å krangle, men når vet man at nok er nok for sånn bruk? Vet vi hvor grensen går mellom ikke skadelig/skadelig..?

Det kan jeg ikke svare på [:)]

Eneste jeg vet er at det finnes sååå mange meninger om alt. Og skal man høre på alle sine meninger så blir man temmelig forvirret:)

Back
Topp