Hoppedisse

Hmm...husker ikke helt hvor vi kjøpte vår, men skal hyle ut hvis jeg kommer på...
Men nå er det ikke anbefalt lenger da[&:]

Så akkurat at de hadde på reflex[:)]
Ja, vet de ikke anbefaler det.. Men vi har brukt det i mange år, og har aldri hatt problemer med det. Om man er litt obs på det, så tror jeg ikke det gjør noe å bruke den av og til[:)]

ORIGINAL: Myfirst

Så akkurat at de hadde på reflex[:)]
Ja, vet de ikke anbefaler det.. Men vi har brukt det i mange år, og har aldri hatt problemer med det. Om man er litt obs på det, så tror jeg ikke det gjør noe å bruke den av og til[:)]

Tror kanskje det var reflex vi kjøpte på..men er jo 3 år siden da...
Vi brukte den og bare en skjelden gang i blant, og lillemann elsket det[:D]

Hvorfor skal man ikke bruke hoppedisse lengre? 

ORIGINAL: Goth.mummy

Det belaster ryggen til babyen veldig...

Aha.. Vel, er det greit å bruke den begrenset da?
Husker tantebarna mi elska hoppe"tussa" når de var små. Jeg hoppa selv vilt i en sånn som barn.

Når man lever i denne verden vi lever i så er jo alt farlig. Spiser man en pølse så får man jo slekt i trynet at det kan man jo også få kreft av, og bli overvektig. Av en pølse. Nei nei. Trur nokk at en sjelden gangs bruk av en slik hoppetusse er farlig.

ORIGINAL: hoppsideisi1

Når man lever i denne verden vi lever i så er jo alt farlig. Spiser man en pølse så får man jo slekt i trynet at det kan man jo også få kreft av, og bli overvektig. Av en pølse. Nei nei. Trur nokk at en sjelden gangs bruk av en slik hoppetusse er farlig.

Var jo ikke det vi mente her da...
Vi sier jo begrenset bruk...det er jo en selvfølge at en baby som ikke kan sitte selv ikke skal belaste ryggen.
Og dessuten var det ikke snakk om farlig, de er bare ikke anbefalt lengere.

Aha.. Vel, er det greit å bruke den begrenset da?
Husker tantebarna mi elska hoppe"tussa" når de var små. Jeg hoppa selv vilt i en sånn som barn.

Ja riktig...jeg undersøkte dette ganske nøye da Leon var liten, og overalt hvor jeg fant info, så er det ikke anbefalt å bruke disse noe særlig. Men begrenset bruk, og la ungen ha denne moroa litt i blant ser jeg ikke for meg kan være skadelig.

Men som jeg sa tidligere; det er en selvfølge at en unge som ikke har begynt å sitte selv, ikke skal belaste ryggen sin.

Når jeg var på svangerskaps kurs med første mann, sa fysioterapauten at de ikke er annbefalt forde de kan ødelegge ganglaget til ungen. 

Er vel i utgangspunktet gåstol som er verstingen. Hoppedisse er heller ikke anbefalt lenger, men snuppa hadde det da hun var liten, jumperoo greier av noe slag, og hun elsket den, brukte den ganske mye faktisk. Hun løper som en vind og begynte å gå tidlig, har ikke hatt noen problemer hun! Kommer ikke til å tvile med å bruke den til gullgutten i magen heller... Begrenset blir det jo uansett, er jo mange andre ting som skjer i løpet av en dag!

Back
Topp