Hoppe over juniorseng..?

kaosfest

Glad i forumet
Litt inspirert av en annen tråd[;)]

Sambo mener det er tull å kjøpe juniorseng som de skal bruke noen år, han mener vi bør kjøpe vanlig seng til storebror...
Han ligger enda i sprinkelsenga, der den ene siden er tatt av og med sengehest på.
Skjønner jo tankegangen, men synes det ser litt brutalt ut med 90x200 til en 3-åring[8|]

Noen tanker/erfaringer?

Mi eldsta gjekk rett frå sprinkelseng til stor seng ... tenkte ikkje på å kjøpa noke junior seng me .... [:)]

Jeg har aldri vurdert juniorseng. Vi kjøpte køyeseng som var 90*200 med en gang.

For det første så er det kjekt når vi får besøk for den kan brukes av gjestene og jeg kan legge barna et annet sted + at hvis ungene kommer inn til oss om natta så kan en av oss flykte over i barna sin seng.

Eneste som er en fordel med juniorseng er om rommet er lite så tar en stor seng mye gulvplass, men har man plass ville jeg kjøpt stor seng med en gang. God plass til bamser er det også [&:][:D]

vi har sånn vokseseng vi da. minste madrassmål er 110 cm og lengste er 200 cm. Er det noe for dere da?

Et vennepar kjøpte stor seng(200x75) til sin 3 år gamle datter da de fikk ny baby. Bare brukte litt puter og bamser i senga så ble den ikke så stor likevel. Ikke vært noe problem det hvertfall![:)]

Vi droppa juniorsenga, og gikk for en vanlig enkelseng, 90*200, med sengehest, og det angrer vi ikke noe på. Fordelene er jo at om han sover hos besteforeldre, så har vi en seng til overnattingsgjest, eller oss. Og han har den mye lenger[:)]

ORIGINAL: Mikke

Jeg har aldri vurdert juniorseng. Vi kjøpte køyeseng som var 90*200 med en gang.

For det første så er det kjekt når vi får besøk for den kan brukes av gjestene og jeg kan legge barna et annet sted + at hvis ungene kommer inn til oss om natta så kan en av oss flykte over i barna sin seng.

Eneste som er en fordel med juniorseng er om rommet er lite så tar en stor seng mye gulvplass, men har man plass ville jeg kjøpt stor seng med en gang. God plass til bamser er det også [&:][:D]

Han har grei str på rommet sitt, så sånn sett er det ikke noe problem.
Men kjøper dere stor-dyne også da eller..?

M har 150 brei seng! [:D] Bytta over til den da han var 1,5. Brukes også som gjesteseng.

Vi gikk fra sprinkelseng til 90x200 seng.[:)] Ingen problem det, hadde bare sengehest i noen mnd. Ser heller ikke poenget med juniorseng egentlig..

Jeg tenker litt omvendt jeg, at det ikke er vits med 90x180 seng.
Tenker at barna går rett fra juniorseng til 120 (eller 150)...

Du spurte om dyne; vi kjøpte en sommerdundyne, den er lettere, og den har fungert fint her[:)]

ORIGINAL: LilleS

Vi gikk fra sprinkelseng til 90x200 seng.[:)] Ingen problem det, hadde bare sengehest i noen mnd. Ser heller ikke poenget med juniorseng egentlig..

Vi bytta til stor dyne og pute samtidig[:)]

jeg gikk rett på vanlig stor seng, 90x200 seng...går suupert..ramla ut innimellom..men det har gått overraskende bra..en stund siden han begynte med det nå da...men han detter fortsatt ut til tider[8D][:D]

bruker også vanlig stor dyne[:)]

ORIGINAL: kaosfest

ORIGINAL: Mikke

Han har grei str på rommet sitt, så sånn sett er det ikke noe problem.
Men kjøper dere stor-dyne også da eller..?

Dyne til 200cm hadde jeg kjøpt uansett om det er juniorseng eller vanlig 2m seng. Den juniordyna passer bare i grindsenga syns jeg. Gjør jo ikke noe at den er lang.
Men har den gamle liggende fortsatt for det kan jo være kjekt å ha bytte om man får spysyken innimellom og det skjer jo.. så den fungerer jo fortsatt.

ORIGINAL: RobinHood

Vurderer det selv når han her er ferdig med sprinkelsenga [8D]

Har ikke hatt juniorseng til noen av guttene. Gått rett over til 90x200 her også. Sommerdundyne på 200 her også ,men nå har begge to vanlige dundyner på 220. Minsten har en seng hvor det er en uttreksseng under,så der er det to soveplasser. Greit om man har overnattingsgjester.

Vi har gått rett over på "stor" seng med madrassmål 80x200.. Og stor dyne og pute. Har gått forbausende lett, men etter to fall ut av senga i begynnelsen gikk vil til innkjøp at sengehest x 2 (satt oppå hverandre pga kanten på senga var så lav i forhold til madrassen) som fungerer kjempefint..

Takk for mange svar, begynner å bli overbevist her nå, hehe...
Da er det bare å starte letingen etter en fin seng[:)]

Nå sover 3 åringen enda i sprinkelsenga med en fjerna side der. Etter det skal han rett i stor seng, 75x200 som pappaen brukte som liten. Så vi dropper juniorseng, ser ikke poenget!!

Vi har 90*200 til 3åringen. Går heilt fint[:)] Når han uansett måtte ha ny seng kjøpte vi ei som han kan ha lenge[:D]

Back
Topp