hoppe i det..?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Hadde dere søkt en utdanning som varer 7 mnd, med lønn under utdanning... hvis det innebærer at man må ukespendle? Altså være hjemmefra inntil 5 dager i uka?

Jeg hadde nok ikke gjort det... Men samtidig er det jo en kort periode, så er det noe jeg virkelig hadde villet, så kanskje? Men det hadde vært hardt ja!

Hva er det snakk om? Lok fører?[:)]

ORIGINAL: MissMari

Jeg hadde nok ikke gjort det... Men samtidig er det jo en kort periode, så er det noe jeg virkelig hadde villet, så kanskje? Men det hadde vært hardt ja!

signerer den jeg..

Jeg hadde ikke gjort det med en liten en, men på den andre siden dersom din bedre halvdel greier å ta mesteparten av ansvaret så er det jo en veldig god mulighet for utdanning da, for utdanning koster jo også og kan gå utover økonomien til en småbarnsfamilie...her er egentlig valgets kval.

Hva sier din bedre halvdel da?
Men du selv mister mye av utviklinga til din sønn, men det blir nok bra alikevel. Det er bare 7 mnd...men lenge for en liten gutt.

Det var de tankene jeg gjorde meg, det er noe positivt i enten du gjør det ene eller det andre.

Hehe.. mulig dere synes det høres skikkelig dust ut, men det er for å bli konduktør[:)] Jeg vil gjerne inn i et serviceyrke, og det er det jo. Og jeg har flyskrekk, så jeg kan ikke bli flyvertinne[8D]

Det er svært gunstig økonomisk. Som noen av dere nevnte, kan en utdanning ta knekken økonomisk på en småbarnsfamilie.
Og økonomien er i ferd med å ta knekken på familien allerede. Jeg kommer meg ikke ut i arbeid slik det er nå.

En annen jente her inne på BV, har 80%stilling som konduktør, og har utbetalt over 20.000 i mnd... Så lønnen er HELT grei!

Det er mye praksis under utdannelsen (de 7 mnd), og jeg har et lite håp om at praksisen kan gjøres herfra.

Og så tenker jeg som så, at får jeg en jobb i stedet, så ser jeg Ole Henrik 3 timer om dagen, bortsett fra helgene.. Det er NOE, men ikke så mye.. om dere skjønner! Mens får jeg gått det kurset, og blir konduktør her oppe, så er turnusen slik at jeg ser ham mye mer, og han trenger ikke gå i barnehage hver dag heller..

Jeg har ikke snakket med sambo enda.. måtte ta en idèmyldring med dere først[:)] Han kommer til å misslike at jeg er borte, men han kommer til å elske at jeg kan bidra økonomisk...

Hopp i det, jente! [:D] Høres ut som en gyllen mulighet til å få foten inn forbi arbeidsmarkedet. Og 7 mnd går fort! Hvor langt må du pendle da?

ORIGINAL: MataHari

Hopp i det, jente! [:D] Høres ut som en gyllen mulighet til å få foten inn forbi arbeidsmarkedet. Og 7 mnd går fort! Hvor langt må du pendle da?

LANGT!

kan ikke gjøres daglig, for å si det sånn[&o] Utdanningen er på østlandet, og jeg bor i Trondheim[:)] Men det er mange som gjør det, så jeg vet det er mulig..

Ble ikke noe prat med sambo. Han sovnet[:-]

mamma jobba som en av servicedamene om bord på toget[8D] til og med hun tjente fett, og alt hun trengte var 2 uker med kurs tror jeg! får så masse tillegg, og dro ofte på bodøturer osv.

Hadde nok tatt konduktorutdanningen ja! med tanke på at d blir sikkert ikke lettere jo flere barn man reiser fra heller[&o] og da har du en utdanning for resten av livet som du tjener bra på[:)]

ORIGINAL: Malleleo

mamma jobba som en av servicedamene om bord på toget[8D] til og med hun tjente fett, og alt hun trengte var 2 uker med kurs tror jeg! får så masse tillegg, og dro ofte på bodøturer osv.

Hadde nok tatt konduktorutdanningen ja! med tanke på at d blir sikkert ikke lettere jo flere barn man reiser fra heller[&o] og da har du en utdanning for resten av livet som du tjener bra på[:)]

Takk for svar!
Kurset er 7 mnd, men halvparten er praksis.. Mulig praksisen bare kan gjøres på østlandet, men det går jo an å høre om jeg får ta praksisen her oppe[:)]

Sambo våknet (!) før jeg sovnet, så vi pratet litt. Ble enige om at jeg søker, så tar vi hindringene etter hvert[:)]

.

Syns du skal prøve det jeg!![:)] Tenk så mye bedre når du får inn litt mer penger selv!!
Så bra dere fant ut at du skulle søke[:)][:)] Det går nok så bra så[;)]

Men da går d bra! pendling i 3 mnder går fort skal du se! du får jo gratis reiser og lønn under utdanning. og tror kanskje du kan gjøre en del fra trondheim, du tar turene herifra. blir jo turnusjobbing så da kan du jo hoppe av og sti på i trondheim.. men må sikkert ha samlinger og levere nå greier sørafor.. de er ganske greie etter som jeg har forstått på mamma[;)]

Lykke til, krysser fingrene for at du får d!

Søknad sendt[:D][:D][:D]

Spennende[:)]

Ja, må innrømme at lønn under utdanning gjorde det hele bare enda mer attraktivt! Det sa sambo også.. [:D]

Herlig og spennende:) Krysse fingran for at det her går veien!! [:D]

ORIGINAL: Drømmefangeren

Herlig og spennende:) Krysse fingran for at det her går veien!! [:D]

[:)]

Back
Topp