"Hoppe av i svingen"

• Trådstarter Trådstarter Anonym321
  • Opprettet Opprettet
A

Anonym321

Guest
Hei!
Er det noen her som har blitt gravid selv når mannen har "hoppet av i svingen"? Og hvor langt unna var du eggløsning da?

Hadde ubeskyttet sex, men han "hoppet av i svingen". Hadde eggløsning dagen etter. Så bare lurer på om noen har blitt gravid av dette?

Jeg var med i en termingruppe, der ei hadde blitt gravid to ganger med den "metoden," selv om de trodde de var i en sikker periode.
Ei annen gikk på p-piller OG hoppet av i svingen, og ble gravid allikevel..

Det er så mange sædceller som kommer før selve utløsningen, og sædcellene kan leve i opptil 96 timer, så du kan fint bli gravid selv om du ikke hadde eggløsning dagen etter.
Det er dessuten tilnærmet umulig å vite nøyaktig når eggløsning skjer, til tross for temping, testing, el-slim osv.

Ville levd som om du var gravid, tatt folat (hele svangerskapet og ammeperioden), og tatt en test 1 uke etter ikm.

Ble gravid som 15 åring på den måten. Absolutt ikke å anbefale dersom en ikke ønsker å bli gravid!

Man kan bli gravid selv om mannen "hopper av i svingen"! Det er den dårligste unnskyldningen for å ha ubeskyttet sex.
Hvis man ikke vil bli gravid, mener jeg.
Mannen kan støte ut sperm under hele akten, selv om man ikke kjenner det.

Fullt mulig å bli gravid om han hopper av i svingen. De fleste mannfolk lekker litt sperm under hele akten. Og mer skal ikke til ;)

Slik jeg ble gravid i allefall...jeg var lengre unna eggløsning enn du var...

Jeg tåler ikke hormonell prevensjon og samboeren nekter å bruke regnfrakk. Hoppe av i svingen funket det, til jeg ble gravid. Han innrømte senere at han hadde vært treg en gang, og det sikkert var da det skjedde.

Ble gravid en uke før jeg skulle ha eggløsning. Har normalt veldig stabile sykluser. Brukt "naturmetoden" i mer eller mindre i 10 år...(avbrutt av 2 planlagte svangerskap der vi slet med å bli gravide!)

Spiller ingen rolle hvor langt unna el man er, så lenge man er innenfor den fruktbare perioden (5 dager før eller 1 dag etter).

Har hoppet av i svingen vellykket i 12 år. Har blitt gravid 3 ganger på første forsøk (ikke hoppet av) og to av gangene hadde vi sex bare en gang den måneden, så vi er absolutt fruktbare.

Spiller ingen rolle hvor langt unna el man er, så lenge man er innenfor den fruktbare perioden (5 dager før eller 1 dag etter).

Har hoppet av i svingen vellykket i 12 år. Har blitt gravid 3 ganger på første forsøk (ikke hoppet av) og to av gangene hadde vi sex bare en gang den måneden, så vi er absolutt fruktbare.
Vi var utenfor den antatt fruktbare perioden. Har kunne stilt klokka etter syklusen og vi tempet...

Temping er like "sikkert" som å hoppe av i svingen, da det ikke skal mer til enn å ta av/på et par sokker før temperaturen endrer seg i kroppen. ;)

For noen funker det nok fint, men enkelte menn (deriblant min kjære) lekker litt sperm gjennom samleiet. Slik ble vår første sønn lagd, hoppet av i svingen.

Jeg hsr en bror som er et resultat av "å hoppe av i svingen "

Back
Topp