Honningmelon?

ORIGINAL: *lilleprins Lucas*

Så bra, for de hadde smaksprøve på butikken en dag, og Lucas elsket det [:D] Så det har jeg kjøpt i dag [:D]
Men hvorfor heter det honningmelon da? [8|]

Kanskje fordi den er så søøøøt? [:D]

ORIGINAL: Mamma til Theo

Ja. De sprøyter honning inn i en sur og umoden vannmelon og selger det dyrt. Raaan!!!

Moahahahaha!!![:D][:D][:D] Du er rå!!

ORIGINAL: AnaBanana

Nå..må..jeg..gi..deg...en..klem *klemmepå* [:D]

På 17 mai så kom det litt flammer i grillen, prøvde først å daske vekk flammene med en kotelett (fungerte heller dårlig). Så spruta jeg med vannet i flaska til guttungen, fungerte litt..men ikke alle flammene gikk vekk. Så spurte jeg om det ikke var lurt å slå av gassen så de flammene forsvant. "øøh..det er meningen det skal brenne altså...".

Jeg har aldri fått lov å røre gassgrillen til pappa, den vi har kjøpt nå rørte jeg ikke før 17mai heller. Blåååånd

hahaha, ja har fått hørt blondevitser noen ganger, skjønner ikke hvorfor [8|][8D]

er ikke honning i honningmelon, men det var vel en smart fyr som fant på at det var et usedvanlig godt navn på den.

ORIGINAL: AnaBanana

Nå..må..jeg..gi..deg...en..klem *klemmepå* [:D]

På 17 mai så kom det litt flammer i grillen, prøvde først å daske vekk flammene med en kotelett (fungerte heller dårlig). Så spruta jeg med vannet i flaska til guttungen, fungerte litt..men ikke alle flammene gikk vekk. Så spurte jeg om det ikke var lurt å slå av gassen så de flammene forsvant. "øøh..det er meningen det skal brenne altså...".

Jeg har aldri fått lov å røre gassgrillen til pappa, den vi har kjøpt nå rørte jeg ikke før 17mai heller. Blåååånd

Du er søt du[:D]

det blir med honningmelon som med babyolje, det inneholder ikke nødvendigvis det navne tilsier [8D]

Historien bag navnet
Navnet honningmelon har frugten fået, fordi den udsender en svagt duft af honning. Frugt kødet har en honningaroma og den flydende klistrede væske omkring frøene i hulrummet i centrum kan godt minde om flydende honning. På tysk hedder frugten det samme: Honigmelone. Internationalt kaldes den ved det engelske navn, Honey-Dew, der betyder honning-dug. Mange af sorterne stammer dog fra en ny hybrid, kaldet Goldking.
Honningmelonen har en fætter, ananasmelonen. De ligner hinanden, men ananasmelon udsender en tydelig duft af ananas og har derfor fået dette navn.

Back
Topp